4 Ocak 2012 Çarşamba

Hazıra dağ dayanmıyormuş :)))

Her yılbaşı sofrası hazırlığında  " Bu sefer abartmayalım" diye kararlar alırız.Sanki öncesinde yiyemediklerimiz varmış da , o gece her bir çeşidi yemek zorundaymışız gibi. Hem onca şeyi nereye sığdıracaksak ? Ama tamamen açgözlülüğümüzden...

Yemeği , salatası , mezesi , içeceği , tatlısı , pastası ,  meyvesi ve çerezi derken  dünya çeşit yiyecek hazırlanır. Eş , dost , çoluk çocuk keyifli anlar geçirilir. Komaya girme derecesine kadar yenilir , içilir. Yeni yıla şişkinlik ve hazımsızlıkla girilir. Hadi yalan diyin ? :)) Bence diyemezsiniz. 

Ancak bu durumda , beni en çok mutlu eden şeylerden birisi ikramlar sonrasında geriye kalanlar . Neden mi? Tembelliğimden tabiki. Çünkü buzdolabını her açtığımda atıştıracak birşeyler bulabiliyorum. "Ne yani başka zamanlarda dolapta atıştıracak birşeyler yok mu? " diye sakın düşünmeyin :))))  Tabikide demek istediğim bu değil . Demek istediğim , birkaç gün yemek yapmak zorunluluğu hissetmiyor oluşum... 

Salata çeşitleri ve sadece ısıtılacak yiyeceklerin elimin altında olması hoşuma gidiyor. Ama " Hazıra dağ dayanmaz" diye boşuna dememişler. Aç gözlülük kötü birşey olsa da bu anlamda işime yarıyor. Şimdi aynı dert yeniden başlıyor.  Acaba " Yarın ne pişirsem? "...

20 yorum:

Handan dedi ki...

Ben de misafir geldiyse ertesi günü çok severim dediğin nedenden ötürü :D

Ne pişirsek Öziicim yaaa...

Unknown dedi ki...

uyanık seniii :)

pınarpare dedi ki...

zaten pişirmesi değilde,"ne pişirsem" sorusu daha büyük dert:)bende pazarları elimi bol tutup p.tesileri ne pişirsem sorusundan kurtulunca aynı mutluluğu yaşıyorum:)

özii dedi ki...

** Handanım çok rahat oluyor ama değil mi? sadece al ve ye :))
Ne yapsak hakikaten , hadi bugün sen söyle :))

** Fundan uyanıklık değil be canım , tembellik diyelim :)))
Seviyorum birşeyler hazırlamayı ama bazen çok üşeniyorum

** Pınarparem haklısın aslında adını koyunca gerisi daha kolay ama birde arkamda bıraktığım dağınıklığı sorma gitsin :)

pınarpare dedi ki...

valla asıl sen benim mutfağı düşünme bile Öziim:)işten gelince sadece yemek çabuk olsun derdine düşüp,bir güzel dağıtıp sonra tencereler ocakla haşır neşir olurken hepsini birden topluyorum:)hiçbir zaman bi yandan yapar,bi yandan toplarlardan olamadım,olacağımıda sanmam:)hatta anne-babamın olabilmesinde ötürü genlerimi bile sorgulayasım var:)

özii dedi ki...

** Bende bu konuda eşime çok güvenirim. Birlikte yemek yapmayı çok seviyorum. Harika bir yardımcı. Ben dağıtıyorum o topluyor garibim :)) ama evde yoksa ve iş bana kaldıysa mutfak uçar dediğin gibi :))))

pınarpare dedi ki...

al bizdende o kadar...bizim garipte benden sebep duygusal bi bağ kurdu bulaşık makinesi ile:)ne diyelim sağolsunlar,varolsunlar:))mutfakta icraat verken hep yetişsinler inşallah:)

özii dedi ki...

** İnşallah pınarcım. Birde bulaşık makinesine elime geçeni atarım. "Kim yerleştirdiiii bu makineyiiiiii? Karışmayın benim işimeeeee ? " ee olurrrr.
hihihi çok hoşuma gidiyor.

pınarpare dedi ki...

Öziim yıllardır bi butik pastane açmamı istiyor arkadaşlarım,ne güzel şeyler pişiriyorsun diyerek ama kamera arkasını herkese çaktırmadığımdan:)ben gibi,biz gibi ortak bulamam diyordum.ahanda buldum:)

Ecehan dedi ki...

Bana gel Öziiicim, hiç üşenmem gece 12'de helva kavururum ;-)

özii dedi ki...

** ne yapsalım pınarım :)) açalım mı bi cafe :)
yanında da hoş kurabiyeler. bizimkileri de mutfakta görevlendiririz ortalık toplarlar :))))

özii dedi ki...

** Ecehan sağol canım bak gelirim ama :))))

pınarpare dedi ki...

bana uyar...e anlaşılan onlarda görevi pek yarırgamaz:))konuşalım bunu,es geçmeyelim:)

özii dedi ki...

** hımm bak heyecan yaptım şimdi :))

KUGUU dedi ki...

Birden eski gunlere gidip gulumsedim sayende canim. Annem hayattayken evimizde kurulan adeta Halil Ibrahim Sofrasi kivaminda olan ve dedigin gibi ye ye bitmeyen, ertesi gun veya gunler "git gel ye" keyfini yaasatan sofralar.... oooo en son 2003 te kalmis benim hayatimda:(
MUTLU YILLAR canim ailenle ve tum sevdiklerinle.

özii dedi ki...

** Herbirlikte Kugucum,
Anneciğin de nur içinde yatsın :(

Handan dedi ki...

Valla uydurdum ben bugün, pırasadan pek mutlu olmadı ev ahalisi :)

Aaaa, ben bugün nihayet postaneyi açık yakaladım, kitaplar yolda .

özii dedi ki...

** Ben yemek işini eşime havale ettim.
Kitap işine çok sevindim harikasın canım...

Cocukla Cocuk dedi ki...

ahh ozicim bu ne pişirsem derdi beni yemek pişirmekten daha cok yoruyor...ikramiye de cıkmadı ki yılbaşında eve bir aşcı tutabileyim off of :)

özii dedi ki...

** Sorma bende çok umutluydum ama iş başa düştü :)))