15 Şubat 2009 Pazar

Herpes Simplex...

Tanıştırayım , kendileri Herpes Simplex olurlar. Bilmem tanıdık geldi mi ? Bir sabah uyandığınızda , bir bakarsınız ki sürprizzz. Gelmişler. Hemde dudağınızın kenarına , içi sıvı dolu kesecikler taşıyarak , yüzlercesiyle... Nereden çıktı bu davetsiz misafirler ? Konuşmaya , gülmeye , yemeğe kısmen engel olup acı verecekler. Aşırı hassasiyet , yanma , kaşıntı , kızarıklık gösterip tüm şekilsizlikleriyle bütün becerilerini sergileyecekler . Ortalama 1 hafta süresince de , 5 kuruşluk faydaları olmadan , kesecikleri patlayıp kuruyuncaya kadar kalacaklar sonra da tası tarağı toplayıp gidecekler. Bu yetmezmiş gibi arasıra da kendilerine özel bakım isteyecekler. Kremler , rujlar vs…Çok sinir bozucu bir durum çokk .

* Bu virüse neden olan etkenler ise şöyle sıralanıyor. Stres , ateş , soğukalgınlığı , grip , aşırı güneş ışınları ve ultraviyole ışınlar , hormonal değişimler (hamilelik, adet dönemi) , aşırı yorgunluk ve uykusuzluk , dişe yapılan müdahaleler (diş çekimi dolgu vb.) , diğer enfeksiyonlar ve aşırı alkol gibi durumlar .

* Araştırmacılara göre de , uçuktan uzak kalabilmek için sağlıklı beslenmeye özen göstermek ve özellikle Lisin içeren besinleri tüketmek , Arjinin içeren besin maddelerinden de uzak durmak gerektiğiymiş. Lisin içeren besinler , tavuk , patates , süt , bira mayası , fasulye ve balık iken , Arjinin içeren besinler de çikolata , yer fıstığı , bira , üzüm , mısır gevreği gibi yiyeceklermiş. Olaya bakın . Arjinin olması gereken yerleri iyi biliyor. Yani uçuk kaçınılmaz gibi...

* 'lı yerler gsk ' dan alıntıdır.

24 yorum:

Anne İş'te dedi ki...

bu arkadaşlar bir haftadır üst dudağmla alt dudağımının birleştiği sağ köşede kurulmuş oturuyolar:(((

Bazen uzun aralıklarla bazen sık sık ziyaret ediyorlar.Ama nedense ne zaman sıkıntı geçse,ohhh desem geliyorlar.

Önce hafif bir yanma,karıncalanma ve pıtır pıtır...beraberinde de kaşıntı ...

Öyyyyyyyyyk:((((

özii dedi ki...

Kesinlikle atılıyorum Dijle , bir an önce kurtulmamız dileğiyle..

böcük dedi ki...

bu arkadaşlar ile benim başım yılda bir belki belaya girer ama ablamın daimi arkadaşları :) üzeri mavi çizgili bir krem vardı kullandığı ama adını bilmiyorum :) kullandığın kuvvetli bir krem yoksa adını öğrenebilirim appa :))

geçmiş olsun :) gitsin bir daha uğramasın (:

serrose dedi ki...

Bana da SIK ugrarlar gicigim gicigim
Bir cok fotografimda kabak gibim dururlar :(
gecmis olsun 
sevgiler

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

O na uçuk derler bizim burda. Bende hiç çıkmadı bu yaşıma kadar. Tek ablam ve annemde çıkar. Babam ve bende çıkmaz. Ama bilirim çıkıtğında annemin eziyetini.
Stresten çıkıyor genelde.
Biran önce kurtulman dileğiyle canım. Sevgiler.

Handan dedi ki...

Eczacılıkta okuyan bir arkadaşım aseton'un uçuğa iyi geleceğini söylemişti. Bir dene istersen.

GeCe dedi ki...

geçmiş olsun çok sık olmasa da zaman zaman bende de oluyor sinir bi durum ama müdahale tmeyince geçiyor

Adsız dedi ki...

benim annemin de çok sık yaşadığı bi durum. dediğin gibi 1 hafta kadar bi süre misafir oluyorlar sonra gidiyolar...

Unknown dedi ki...

aaaa yazık sizeee :))
ya bilirsiniz onun hani küçücük bir icaı var zovirax dı yanılmıyorsam...
ben de çıkmadı şimdiye kadar ama oda arkadaşım muzdarip her daim çıkan uçuklarından onu kullanıyordu...
geçmiş olsun arkideşlerim :)

Cavill dedi ki...

hayatımda iki kere uçuk oldum, birincis üniv. bitirirken sonfinal sınavında, ikincisi o biraz özel, çok sıkıntılı bir zamandı.

kıskandırmak değil yahu amacım, ikisinde bile dayanamadım, çok sıkmıştı. Allah yardım etsin çokça çıkaranı.
Acil şifalar...

İlknur dedi ki...

geçmiş olsun benimde başıma çok sık gelir bir krem kullanıyorum hemen kurutuyor istersen dene çok iyi geliyor.(ZOVIRAX)

Meleğin Dünyası dedi ki...

Ben de bilmem bu uçuk meretini hiç çıkmadı.Nadiren eşimi ziyaret ederler.Çabuk geçmesi dileğiyle...

Meleğin Dünyası dedi ki...

Bende de hiç çıkmadı bu uçuk mereti, o yüzden sıkıntılarını pek bilmem.Nadiren eşimi ziyaret eder.Çabucak geçmesi dileğiyle...

özii dedi ki...

Teşekkürler arkadaşlar 3-4 güne toparlanıp giderler herhalde , stres oldum ya bu aralar meraklanmışlar haliyle .nolüüüyoo diye.

Biraz dedi ki...

bu virus abiler sinir uclarinda yerlesip oturuyorlar zamani gelince (stress ve yazdigin diger etkenler ile) ortaya cikiyorlar...alsinda hep orada duruyorlar ve aktif hale gecmeleri hep soz konusu durumlarin gelisimine gore.

özii dedi ki...

Evet haklısın sevgili Biraz , aslında hep oradalar ve uygun zamanı kolluyorlar:)Pis virüsler...

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

sağ dudak köşesinde çıktı bende de. ilk maç sonrasi 2,5 puanla yenildik yaaaaa. Herpes Simplex gene ii bi ara sinirden kalp krizi gecitiyordum. of yaaaa:(

SMİLENA dedi ki...

bizim de hiç uzak duramadığımız şeyler tyani.geçmiş olsun ne ara çıktı hayin şey...

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

pazar ogle saatlerinde, malesef ama daha once fitokrem diye bisi surmustum, gene surdum simdi gecmek uzere:)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

geçmiş olsun canım yaa..sarımsağı ikiye bölüp yatmadan önce sür bakalım ne olacak?

özii dedi ki...

o kokar bee vectavir buldum

Primarima dedi ki...

Ya bilmezmıyım bu asap bozucu şeyi.Neyseki uzun zamandır olmuyor bende.Bu uçuğa çare çok iyi bir ilaç vardı neydi hatırlasam...Asiviraldi sanırım bana çok iyi geliyordu.

edağ dedi ki...

bütün mesajlarına sırayla yazıyorum ama hepsi öyle içten ki yazmadan edemiyorum.
Gelelim bu uçuk konusuna, bende de bir aralar uçuk problemi vardı, kansızlıktan olabiliyormuş doktorun söylediğine göre. Gerçekten de kan değerlerim normale geldiğinden beri (o kadar igne olursa, sürüyle demir hapı alırsa herkesin normale gelir :)) uçuk problemim kalmadı.
Ama eğer çıkarsa aklında bulunsun; biraz yakmakla beraber gece yatmadan evvel kulak çubuğu yardımıyla uçuğun üstüne sürülen sirke oldukça iyi geliyor. Özellikle yeni çıktığında, sabah akşam sirke sürünce çok çabuk iyileşiyor. Üzüm veya elma farketmiyor.

özii dedi ki...

Sağol Edacımm , sirke iyi fikirmiş denerim bir dahakine ama çıkmasa daha iyi ...