14 Nisan 2009 Salı

Patates, tavuk , makarna...

Acaba bugün hangisini yapsam ? Makarna ? Yok , o olmaz. Onu dün yaptım. Patates , köfte , tavuk , balık ? Muhteşem 5 'li bunlar. Bazen diyorum ki , bunlar olmasaydı ben kesin aç kalırdım . Yani , diğerlerini sevmediğimden değil de , pişirmeye üşendiğimden.
(Bu arada , annem duymasın kesin vuracak beni!) Eskiden olsa , neler yapardım neler , cidden döktürürdüm .Her sebzeyi değişik bir kılığa sokardım , değişik tatlar denerdim . Ama şimdi çoğu zaman temizlemek , pişirmek inanılmaz zor geliyor. Biliyorum en büyük tembel benim ama iş tembellikten çok , o soğanı kavurup , evin her yerini buram buram kokutmakta ve saatlerce mutfakta tıkılı kalmakta. Hem sadece ev koksa yine iyi , üst baş tümden koku sinince , dayanamıyorum ve doğğğru banyoya... O yüzden de yemek yaparken , 3-4 çeşit birden yapıp , hepsini bir kerede çıkarıyorum. Bu da bizi bir süre idare ediyor. Yanına çorba , salata , haşlama sebze gibi küçük ilavelerle yemek işi bitti gitti işte diyorum.

Hem çalışan bir insanın yemek derdiyle uğraşması çok zor. Her gün eve dönerken "Ay bugün ne pişirsem , hiç de canım bir şey yapmak istemiyor " diye sıkıntılı sıkıntılı mutfağa girmesi çekilecek iş değil. Hem tadı , hem besleyiciliği , hem pişmesi , hem hazırlaması herşey kolay olsun diyoruz ama hepsi bir arada olmuyor ve hep istiyoruz ki , her şeyimiz pratik olsun …

16 yorum:

funda dedi ki...

işte bu ay bugün ne pişirsem derdi bende de var öziicim üstelik şimdi kız gelecek bey gelecek ortada yemek yok iyi mi bend e burda oturmuş avarelik ediyorum :)
bu arada ayrıca seni kınadım o kadar zaman varken evde eski alışkanlıklarını bırak yap güzel yemeklerini
annesiiiiiiiiiii bak kızın iyice boşlamış mutfağı....

özii dedi ki...

İçimden gelmiyooo yaa , yoksa aklımdan geçiriyorum ama zor be annem...

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

ay aynı ben, yalnız tek fark hnuz ben sebzelere takla attirmayi bilmiyorum :P hazir yiyiciyim, siz yapin ben yerim :D

serrose dedi ki...

corba yap sen ben gelirim :ppp

Belgin dedi ki...

Özii, birak tembelligi, hadi dogru mutfaga, bak anneye sikayet ederim sonra:)) Ne düsünüp duruyorsunki, Kara kalemden kopya cek örtmenim:))
Canim, bendeki hediyeni aldinmi?

Sevgilerimle

GüLCaN dedi ki...

çalışan insan için zor tabii. bütün gün işte yorul eve gel ayaklarını uzatıp dinlenmek varken mutfağa gir yemek, bulaşıkla uğraş. Allah kolaylık versin özicim :)zor valla.

Meleğin Dünyası dedi ki...

Walla özii sen süper yemekler yapardın arkadaşım.Tembelleşmişsin:))Şaka bi tarafa hergün ne pişirsem derdi sorun.Bide biz ne olsa yeriz de aman çocuklara ne yapalım derdi var.Zor işte kolay gelsin.Öpüyorum.

SMİLENA dedi ki...

ben bütün gün evdeyim yine de üşeniyorum.aman her gün, yap doyur.zor iş.balık pek güzel görünüyor canım çekti...

guguk kuşu dedi ki...

arkideşler, kabakları bıyunca ince bir şekilde dilimleyin, patlıcanları da alaca soyup aynen dilimleyin tost makinasına koyup yer yer pembeleşene kadar bekletin, süzme yoğurdu sulandırıp, sarımsak ve ince doğranmuş dereotu koyun. bu yoğurtlu sosu kabak ve patlıcanlara üzerine koyun. domatesleri rondodan çekin zeytinyağında kavurun yoğurdun üstüne dökün. afiyetle yiyin.

Cocukla Cocuk dedi ki...

yemek yapmaktan ziyade ne yapacağıma karar vermek beni zorluyor acıkca..ha bir de ugrasıp yaptıgın yemek cocuklar tarafından yenmezse cok sinir bir durum oluyor:)

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

sanki beni anlatmışsın özii...bende hep aynı şeyleri düşünüyorum hemde akşamın belli bir saatinden sonra afff ki ne off..

Handan dedi ki...

Valla çalışmayana da aynı sorun var bence:) Ya da çalışma zamanlarından kalan bir alışkanlık. Ben yemeğin pratik, lezzetli, çabucak pişenini severim :D

GeCe dedi ki...

bugüün ne pişirsem sorusu bence hayattaki en zor soru yılmadan karşımıza çıkıyor hühühüh

ilknur dedi ki...

Vallaha dediğin gibi çok zor oluyor Bi de eve gidip yemek hazırlama işi.Hele ki ne yapsam o daha bi felaket...

Prima Rima dedi ki...

Ya sadece çalışanlar için değil inanki ev kadını olanlarada zor bu yemek yapmak mutfakda zaman harcamak...ve ne yapsam dıye dusunmek.tabı bırde bunu zevkle yapanlar hatta bloguna koyanlar varki alkışlıyorum onları :)

özii dedi ki...

aynen bende alkışlıyorum ... Bütün gün mutfakta ölü zaman yaa:)