28 Nisan 2012 Cumartesi

Doğal akvaryumlar...

Akvaryumumdan ve balıklarımdan uzun süredir bahsetmemiştim. 1. yaşımızı doldurduk bile. Hastalıkları , davranışları , üremeleri derken epeyce yol kat ettiğimi ve en azından Canlı doğuranlar ile ilgili bilgilerimin pekiştiğini söyleyebilirim. Süs bitkileriyle başlamıştı maceram. Ama kısa sürede yemyeşil canlı bitkili bir akvaryuma bıraktı yerini. Şimdi küçücük bir orman gibi oldu. Karşısına oturup , dakikalarca onların dünyasını izlemekten keyif aldığımı , onlarla ilgilenirken zihnimin boşaldığını hissediyorum.

Peki bu bana yetiyor mu ? Tabiki yetmiyor. İnsan bir işi başarınca daha ilerisini denemek istiyor.  Hayalimde neler var neler bir bilseniz...İnanın , daha önce varlığından bile haberim olmayacak derecede güzel akvaryumlar gördüm. Demek ki ilgi alanıma girmeyince dikkatimi de çekmemiş. Doğadan taklitler yapmışlar ve bakınca "bu bir akvaryumdur" demek neredeyse imkansız. Gerçeğinden ayırt edilemeyecek kadar doğallar. 

Bu nedenle bende ufak çaplı bir değişiklik yapmak istiyorum ama adım atmak zor geliyor. Çünkü bu değişikliği mevcut akvaryumumda değil , yeni bir tane alarak , onun içinde uygulamaya geçmem gerekiyor. Hal böyle oluncada işin ucunda hem masraf hemde yer sorunu ortaya çıkıyor. Çünkü düşündüğüm 120 cm 'lik yani neredeyse 350 lt'lik büyük bir tank. Bu kocaman bir dolap ve ona uygun bir yer demek. O yüzden ertelemeye devam ediyorum ama aklımdan da çıkartamıyorum. Sonunda 2'li ya da 3'lü koltuğu gözden çıkarırsam hiç şaşırmayın :)))

İşte Uluslararası akvaryum yarışmalarında dereceye girmiş en güzel örneklerden birkaçı. Ama daha fazlası ilgimi çeker diyorsanız buyrun AGA...








6 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Timuçin ve Peter'ın ilk modeli harika yaw.

özii dedi ki...

kesinlikle daha neler var bak incele derim...

FFatiHH dedi ki...

üçlü koltuğa uzanıp ikili koltuğa bakarak zihnini boşaltamayacağına göre bence yeni akvaryum ıçin harekete geç. :)

Handan dedi ki...

Hobbit evine bayıldım :)

Klio'nun Şarkısı dedi ki...

Off! Çok güzelmiş bunlar.

özii dedi ki...

** Sevgili Fd , koltuk konusunda çok haklısında evdeki diğer kişileri nereye oturtacağım :)))

** Handanım hobbit harika evet...

** Sevgili Sezer gerçek gibi değil mi?