1 Eylül 2014 Pazartesi

1 Eylül gelmiş ben unutmuşum buraları...

Eee nasıl başlıyorduk , nasıl yazıyorduk , nasıl konsantre oluyorduk? Komik ama gerçekten unutuyorum. Duraksıyorum hani biriyle yeni tanışıp kem küm yapanlar vardır ya...aynı o durumdayım.
 
Oysaki ne çok şey yaşanıyor hayatımızda ama hızına yetişemiyorum. Birazda tembelliğim müsaade etmiyor diyebilirim. Ne zaman yazmak istesem bilgisayarı açıp not etmek çok büyük bir olaymış gibi geldi. Hep vazgeçtim sonra yazarım diye diye de birikti unutuldu vs vs....  

Koca Yaz ayı nasıl geçti ve ben neler yaptım , nerelerdeydim ? 1 hafta kadar  Yunanistan 'a gittim geldim aslında hepsi bu. Orada Türk köylerinden birinde doğayla iç içe kaldık bir süre. Yakın arkadaşımın ailesi burada yaşıyor. Sınıra oldukça yakın bir köy. Bizim köylerimizden temiz , kokusuz , bahçeli , bakımlı . Bodrum evleri gibi hepsi bembeyaz. Sonrasında Gümülcine , Dedeağaç , Selanik ve Thassos Adasına gittik. Gittiğim yerlerde bize ait çok benzer şeyler gördüm. Biraz İzmir havası , biraz İstanbul havası . Her yerden vardı biraz.

Selanik 'te benim için en önemli şey Atatürk 'ün evini görmekti. İnanılmaz duygu yükleniyor insan. Zaten hassas olduğumuz bir nokta iken bir o kadar daha artıyor bu hassasiyet. Eşyaları varmış ama alınmış. "Nerede?"  dediğimizde  "Türkiye istedi" dediler. Yazışmalar devam ediyormuş geri almak için. Çünkü herkes O' na ait olan şeyleri orada görmek istiyor. Gerçi o ev bile sonradan yapılmış. Orijinali birkaç ev aşağıdaymış yıkılmış. Sonra aynısını Konsolosluk Binasının yanına yapmışlar ve oranın güvenliğine dahil etmişler. 
Bunun dışında Selanik'i çok gezemedim. Oysaki kökenimiz taa oralara dayanıyormuş geri gidişi şart yani ...

Bayıldığım diğer yerde Thassos Adası'ydı. Orayı da yeterince keşfedemedim ama sınırlı zamanda gördüklerim bile yetti. Bununda tekrarı olacak diye aklıma koydum bile...

Sonrasında genelde Mudanya sınırlarını pek zorlamadım. Kısa gidişlerdi hep , günübirlik İstanbul , Ankara derken. Ev , sahil , cafe ,  eş dost arasında koca bir yaz sezonunu kapattık gitti bile...

3 yorum:

ferulago dedi ki...

al benden de o kadar :)

Handan dedi ki...

Hoş geldin, özledim valla seni. Günaydın canım:-)

özii dedi ki...

Hoşgeldim canlarım bende özledim bende. .