3 Haziran 2007 Pazar

Pazar Manzaraları

Bugün biraz pazarı gezdim .İhsaniyenin şu meşhur pazarını . Çeşitli insan manzaralarına ve pazarcıların o çılgın manilerine , sözlerine kulak kabarttım . Kimine güldüm geçtim , hergün bıkmadan usanmadan aynı şeyleri bağıra bağıra tekrar etmekten sıkılmazlar mı diye düşündüm. Sonuçta ekmek parası kazanmaya çalışıyorlar neden sıkılsınlar ki? Sözlerini değişitirip değiştirip işin içine eğlence de katıyorlar. Hatta karşılıklı tezgahlardan birbirlerine taşlamalarda da bulunuyorlar. İşte benim yarım saatlik bir sürede duyduklarımdan bazıları şu şekildeydi. Akşama kadar kimbilir ne diller dökülüyor .....Sizin de duyduğunuz değişik şeyler varsa yazın lütfen...
- Bu tişötlerin başka rengi varmı acaba? Ne varsa orda ablam karıştır karıştır döktük hepsini
- 3,5 lira abla gel 3,5 3,5 ....3 tanesi 10 liraya abla gellllll...
- İhraç fazlası bunlar gel abim , gel ablam, mağazada bulamazsın gel gel
- Orjinal bunlar orjinallll
- Markalı çoraplar markalııı
- Evet bayanlarrr terlik al terlik 3 çift 10 liraaaa
- Bunun büyük bedeni varmı?
- Süt mısır var süttt
- Yavruya balonnn.
- Canlı canlı bu balıklar yeni çıktııı
- Dağ malı çilek dağ malııı
- Boncuk güzel ben napiyimmm
- Şeker kavuna gell şekerpare bunlarrr. Almadan geçme..
- Erik yemek helall
- Enginarın kralı burda abilerim ablalarım kaymak kaymakk ..
- Pazarın en güzeli karaciğerinizin doktoru enginarr
- Simav 1 liraaa..........gibi gibi gibi gidiyor .
Türk filmlerinden hatırlayacağımız üzere, Şener Şen'in meşhur bir satışı da vardı:
- Domates , domates, domates ... (Çok etkileyici çokk :P )
Bir de küçükken gördüğüm en komik şey de şuydu. Gerçi hala varmış ama ben görmedim. Adam tezgahın üzerine çıkmış , elinde çamaşırı sallayıp duruyor. Tahmin edersiniz artık. Tuhafıma gitmişti tabi. Sağına soluna asmış, kat kat üzerine giymiş , bağırıyordu . İkizlere başlıkkk , ikizlere başlıkkkk :)))) diye.....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bizim oranın pazarında bir dedecik vardı.Yarabandı satardı."Yarabandı aldınız mıııı? Nedn almadınııııııııııız?" derdi ,çoooooooooook eskiden.