18 Şubat 2012 Cumartesi

Masaüstü simsiyah...

Sabah sabah yaşadığım stres canıma yetti. Hatta ağlamaktan kendimi kaybettim bile diyebilirim. Elim ayağım titredi , herşeyimi kaybettim sandım. Diyeceksiniz ki ne oldu bu kadar? Aslında son ana kadar sakin olup beklemeliydim ama olamadım işte. Tamam , biraz abarttığımı kabul ediyorum. Çünkü bu tamamen benim tedbirsizliğimden kaynaklanan bir durumdu.

Sabah bilgisayarımı açtım ve birden gördüğüm , daha doğrusu göremediğim şey beynimin dönmesine neden oldu. "Windows başlatılıyor" diyerek başlayan işlem sonrasında simsiyah bir ekranla karşılaştım. Hiç birşey yoktu , masaüstü görünmüyordu. "Olabilir" dedim . Yeniden açtım kapattım , yok. Tekrar , yine yok. Tekrar derken işte o an bende panik alarmı başladı. Ne oldu şimdi buna durup dururken? En ufak bir problem bile yokken bu da neyin nesi ?

O an masaüstündeki tüm dosyalarım gözümün önünden geçti. Yedeklenmemiş Eylül'den bu yana hazırlanmış yüzlerce dosya... İçinde notlar,toplantılar , tutanaklar, projeler, planlar , çizelgeler , sınıflarıma ait çalışmalar , var da var... Ayrıca fotoğraflar , müzikler ve alınmış notlarda cabası...Ama en önemlisi okul dosyalarım ve geri gelemeyecek fotoğraflar. Ya çöktüyse , ya herşey gittiyse...Nasıl hazırlardım aynı dosyaları ? İmkansız !! Tamda Müfettiş beklentisi içerisindeyken inanır mıydı böylesi bir şeye ? "Elektikler kesildi, ödevimi yapamadım " demek gibi birşey olurdu bu...

Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlarıma telefon açarak durumu anlattım. Demez mi ? "Format lazım , gitti herşey". O an öldüm sandım. Düşünmek bile istemediğim ama ağladığım tek şey buydu aslında. Sonrasında öyle miydi , böyle miydi derken , diğer bilgisayardanda yardım alarak, benim küçük bilgisayar mühendisim olayı çözdü. Görev yöneticisinden açarak explorer.exe yazıp başlattık. Ve böylece masaüstüm aynen geri geldi bende dosyalarıma kavuşmuş oldum. Hemen yedekleme işlemine başladım , olası bir çökmeye karşı önlemimi aldım. Geç kalınmış bir önlemdi biliyorum ama artık Yerel Disk (C:) sürücüsü üzerinden de çalışmamaya karar verdim.  Bu durumun nedenini henüz bilmiyorum ama ters giden birşeyler olduğu kesin. Bilgisayarımı tekrar kapattığımda yine açamayabilirim ama en azından artık ağlamam :))

9 yorum:

SMİLENA dedi ki...

geçmiş olsun.benimki de siyah bu ara ama hala çalışıyor.herşeyi yedekledik.bekliyoruz anlıycan.çok üzülürdün emeklerine ,neyse kurtarmışsın canım...öpüyorum..

özii dedi ki...

** Sağol Smicim , ne kadar korktuğumu anlatamam. Hani istifa etsem yeridir düşün artık :)))

Unknown dedi ki...

valla satır satır heyecan yaşattın ya :)

özii dedi ki...

** Ah Fundam birde yaşarken görmeliydin :)) Şimdi düşününcede halime gülüyorum :)

Banuca dedi ki...

Bir kaç kez bunu yaşayan biri olarak tahmin edebiliyorum nasıl bir şok yaşadığını, korkunç geliyor insana gerçekten.... Neyseki ucuz kurtulmuşsun. Şu harici diskler iyi oluyor, abim kullanıyor da, hem risk kalkıyor, hem de pc taşımaya gerek kalmıyor, ufak diski taşıyorsun...

özii dedi ki...

** Haklısın Banuca , aslında en pratik çözüm bu galiba...

Adsız dedi ki...

4 gece önce okul kayıt işlemlerim,ödevlerim ve bankalık işlemlerimin arasında ayyynı şey birebir aynısı başıma geldi :(( Dünyam başıma yıkıldı ve güya tamir için götrdüm ama hiçbişi yapmadıkları gibi dahada pc yi mahvedip 80 liramı alıp beni çok iyi yolladılarbaslarından :(( Hoffff.

özii dedi ki...

** Sevgili Ashley güvenmediğin birine teslim ettiğinde maalesef böyle şeyler olabiliyor. Hepimizin başına geliyor ama bir şekilde güveni sarsacak birşeyler yapıyorlar...Yazık olmuş...

özii dedi ki...

** Son yorumu anlayamadım üzgünüm... :(