16 Ocak 2014 Perşembe

Kaymak gibi...

Uzunca bir süredir eve kutu süt almıyorum. Ama yakın köylerden ve güvenilir kişilerden aldığım sütün  tadına da doyamıyorum. Kendiliğinden tatlımsı , yumuşacık , kaymak gibi bir tadı var. Öyle yem kokusu ya da ağır başka bir koku içermiyor. Zaten kokuya karşı çok hassasım , öyle olsa eve sokmam. 
 
Kaynatma işlemi bittikten sonra kısık ateşte bir süre daha kaynamaya bırakıyorum. Sonra öylece soğutup , buzdolabına koyuyorum. Ertesi gün üzerinde biriken kaymağı resmen 4 'e kıvırıp , katlayarak alıyorum. Sütün bir bölümünü yoğurt yapımında , bir bölümünüde içmek için kullanıyorum. Haftada 5 litre  yetiyor mu derseniz , yetmiyor.Çünkü biz ailecek sütü çok seviyoruz. Çay yerine süt tüketiyoruz çoğunlukla , bazen kahveyle bazen de sade...
 
Eeee gelelim şu 4'e kıvırıp katladığım kaymağa. Adı çok masum gibi görünsede , hiç değil. Ve sütün en zararlı yanıda bu bence. Ama nasıl güzel , nasıl güzel anlatılmaz yenir yani. Bıçakla keserek alıyorum sonrası malum  zaten. Balla , reçelle , tahin pekmezle , kekle , muzla , kabak tatlısıyla , Nutella ile ya da başka bir tatlı ile ama illaki bir şekilde tüketiliyor. Zaten tehlikeli yanı tüketiliyor olması. "Aman bozulmasın , yenisi gelecek" diye yiyoruz ama sonra biz bozuluyoruz. Sonra gidip saatlerce spor yapsam ne olur  , yapmasam ne olur ? Hepsi boşa...
 
Şimdi bu kaymağı hayatımdan çıkartmak istiyorum ama sütten vazgeçmek istemiyorum. Sanırım en iyisi bunu tereyağ olarak değerlendirmek. Daha önce kaymağı mikser ile çırpıp , biraz tuz eklemiştim ve tereyağı yapmıştım. Yine yapsam ve sadece yemeklerde gerektikçe kullansam daha faydalı olacak kanısındayım. Kaymak gibi tereyağ yap , olsun bitsin. öyle değil mi ama ?

6 yorum:

Handan dedi ki...

Ah o kaymak denilen şey ne güzeldir, hele balla veya çile reçeliyle bayılırım:-)

Handan dedi ki...

Günaydın demeyi bile unutmuşum bak, kaymak hayali kurarken:-) Günaydın Öziicim:-)

özii dedi ki...

bende değil günaydın iyi geceler diyecek hal bile kalmadııııı
yeni geldim eve daha... :(((

öptüm canımm

Mert dedi ki...

Sorunuz ışık hızıyla cevaplanmıştır. :)

Adsız dedi ki...

bizim evde de süt tüketilir ne var alla alla nispet mi yapıyosun...
yılda bir iki kere süt içerim ben.

özii dedi ki...

** Kafadergi geldim baktım akrepmiş :))

** aslan sütü daha mı iyi diyorsun :)))