18 Ekim 2010 Pazartesi

Boğaz Enfeksiyonuna dikkat !

Ayakta geçirilen ufak tefek rahatsızlıkları saymazsam uzun zamandır ateşlenip hasta yatmamıştım. Yani bu kez fena yenik düştüm ve hafta sonunu antibiyotikle , uyuyarak ve sık sık üşüme terleme şeklinde geçirdim. Aslında antibiyotik içmek en sevmediğim şeydir ama söz konusu boğaz enfeksiyonu olunca mecbur kaldım. Çocukluktan beri bademciklerim çok sık iltihaplandığından , kalp romatizması geçirmiş bir durumum var. Şu an için bana verdiği bir rahatsızlık olmasa da etkileri kaybolmuş değil . O nedenle boğaz enfeksiyonu beni her zaman korkutur. Özellikle de ilerleyen yaşlarda kapakçıkların yıpranması veya görevini yerine getirememesi durumunda kapakçık ameliyatı gerekebileceği düşüncesi beni oldukça rahatsız ediyor.

Kalp romatizması  , kalp kapakçıklarında görülen bir bozukluk olup kapakçıkların tam olarak kapanmamasıyla ilgili bir durum. Ancak beraberinde üfürüm de görülebiliyor. Üfürüm olayı kapakçıklar açılıp kapanırken , tam olarak kapanmayan kapakçığın arasından geriye doğru kan akışında meydana gelen bir dengesizlikten kaynaklanıyor.  Yani kan aorta pompalanırken  sol karıncığa geri kaçıyor . Bu da normaldan farklı bir sesin oluşmasına ve vücuda daha az kan pompalanmasına , dolayısıyla da kalbin daha çok ve hızlı çalışmasına neden oluyor . Bu nedenle de kapakçıklar normaldan daha fazla çalıştığından yorulup , zarar görebiliyor.

Aslında bu üfürüm olayı , hassas bünyeli kişilerde ve özellikle de her 4 bayandan birinde mutlaka görülen ama rahatsızlık vermeyen bir durummuş . Yani bunlar masum üfürümlermiş. Ancak benimkisi pek masum olanlardan değil . Yakın zamanlarda bir kardiologa görünüp kontrollerimi yaptırma zamanım gelmiş sanırım...

3 yorum:

Handan dedi ki...

Geçmiş olsun Öziicim.

özii dedi ki...

Handanım teşekkür ederim
evdeyim 1 gün rp aldım :(

Cocukla Cocuk dedi ki...

aman geçmiş olsun dikkat et kendine...sıkıntılı bir durum gerçekten ihmale gelmez