Pazar günü saat 19:00 'da İdobüs'ün Kabataş- Güzelyalı (Bursa) yolcuları haber verilmeksizin 1,5 saat mağdur edildi. Bilet satışı sırasında uyarılsaydık durum daha farklı olabilirdi ama söz edilmedi bile. Daha sonra bilgilendirme anonsuyla Yenikapı'dan aktarma yapılacağı belirtildi. Herkes sandı ki , Yenikapı'da bekleyen feribota binip hemen yola devam edilecek ve sadece 10-15 dk kadar bir gecikme söz konusu olacak ve bu da sorun olmayacak. Zaten olmazdı da !!!
Ama durum sanıldığından çok farklıydı. Bir çok insanın planı programı olabileceği düşünülmeden sadece yetkililer istedi diye , maddi çıkarlar gözetilerek , hasta mı var , yaşlı mı , çocuklu mu, oruçlu mu , işi mi var yoksa tekrar yola mı çıkacak diye düşünmeden! , hiç umursamadan bir sonraki feribota bindirilme kararı alınmış. Çünkü onlar için 1.5 saatlik bir zamanda kaybedilecek mazot , bu kadar insanı mağdur edip , zamanını çalmak ve güvenini sarsarak kolaylıkla telafi edilebilir. 20:30 feribotu yeterince dolmadığı için , zararıda göze alamadıkları için zorla bu feribota yönlendirildik. Gerekçe olarak "hava muhalefeti " sunuldu. Yeterince inandırıcı değildi çünkü saat 17:00 ve 18:00 seferleri ve ayrıca 19:30' daki Yalova seferi sorunsuz kalkmıştı. Ayrıca o saatlerde havada , denizde gayet iyiydi. Kışın çok daha kötü hava şartlarında sallana sallana , insanların içi dışı çıka çıka defalarca yola çıkan feribot , saatlerce önce yağmış yağmura yenik mi düşmüştü yani. Olacak şey miydi bu ??? Aslında yapılabilseydi , herkes biletini iptal etseydi , parasını geri alıp o feribota binmeseydi , zarar nasıl ediliyormuş gösterilseydi . Ama bu daha çok zaman kaybı demek olduğundan zor. Birde nasıl olsa mecbur gidilecek ya buna güveniyorlar...
Doğal olarak herkes memnuniyetsizliğini bir şekilde dile getirdi. Tartışmalar , bağırmalar çağırmalar derken dilekçeler yazıldı , imzalar atıldı , hararetli konuşmalar kayda alındı gibi gibi...Ama tüm bunları dikkate alırlar mı yoksa yine bildiklerini mi okurlar , bilemem. Ayıp üstüne ayıp , büyük kayıptır unutmamak lazım diye düşünüyorum...Tam yetkili olduklarını söyleyen görevliler zaman zaman sakin görünmeye çalışsalarda "bu benim sorumluluğumda değil" diyerek topu bir üstlerine attılar ama üstlerden ne gelen vardı , ne de bir ses. Sürekli yapılan telefon görüşmeleriyle saçma sapan açıklamalarla oyalandık , durduk.
Oysaki yapılan bu ayıbın kabul edilmesi ve telafi edilmesi gerekiyordu. Bir kişi gelipte özür bile dilemedi . Neymiş isterlerse seferi iptal etme yetkileri varmış. Elbette vardır ama gerekçe geçerli olmalı. Olmayan hava muhalefeti gerekçe olarak gösterilmemeli. Madem ki , bu işin altından kalkamıyorsun , sefer sayını azaltacak ve insanları mağdur etmeyeceksin. Zaman önemli bir faktör ve herkes planını programını ona göre yapıyor.
Bu insanlara bir özür borcun var İDOBÜS. Eğer bugün varlığını sürdürebiliyorsan unutma ki bu kadar insanın sana olan güveni nedeniyle varsın. Dilerim tekrarlanmaz ve başka insanlarda mağdur edilmez. ÖZÜR DİLEMEYİ UNUTMA !!!
3 yorum:
İst-Ada Onur Air ile geldik.
Berbattı.
Resmen yusufladım ki hayatımda binkez uçağa bindim.
Abartmıyorum cidden o kadar bindim, yurt dışında okudum çünkü.
Ve dahası gate 110'da beklerken ki en ön sıradaydık gate 111 diye yazı çıktı, en sona kaldık ve 3 dakika sonra gate 110 yazdı yine.
Burası Türkiye, sıkıysa yurt dışında olsun, direkt mahkemelik direkt.
ibnelik etmişler.. bırak ayıbı mayıbı
geçmiş olsun ne diyeyim.
** Haklısın Üsturupsuz yazar herşeyi taşıyabiliyoruz ne acı...
** Safransarı biraz öyle oldu herkesi zor duruma soktular birde üste çıkıyorlar...
Yorum Gönder