12 Kasım 2012 Pazartesi

Hepimiz senin birer parçanız...

Bu yıl farklı bir uygulama ile başladım derslerime. Ve bu uygulamadan çocuklarda ben de inanılmaz bir keyif alıyoruz. O minicik yüreklerdeki heyecanı , o derin sevgiyi , gözlerdeki ışıltıyı görüyorum ya , o an bana gereken herşeyi alıyorum zaten... 
 
Onların bu konudaki heyecanı içimdeki umutları yeşertiyor. 
Bitmeyecek bir sevgi bu , bunu görüyorum. Ve herkesde anlasın , görsün istiyorum. O' nu daha iyi tanımaları , daha iyi anlamaları içinde elimden geleni yapmaya çalışıyorum. 
 
Bundan böyle her hafta , hatta bazen her dersimde , derse başlamadan önce Atatürk'ün bir anısıyla başlıyorum güne. Tüm dikkatlerini vererek sessizce dinliyorlar. Bazen gülümseyerek , bazende hüzünlenerek. Ama her defasında daha da bir anlayarak... O an, o anıyı yaşıyorlar sanki , içinde olmak ve hiç bitmesin istiyorlar . Bir tane daha , bir tane daha derken neredeyse dersimizi bile unutuyorlar. Ama ne güzel , ne keyifli bir görseniz...

İşte küçük bir anı ; Atatürk bir okula gitmişti. Her zaman olduğu gibi bütün çocuklar etrafını sardı. Hepsi sevinç içinde onu alkışlıyordu. Yalnız küçük bir çocuk bir kenara çekilmiş, ilgisiz gibi duruyordu. Bu durum Atatürk’ün gözünden kaçmadı. Onu yanına çağırdı:
- Çocuğum, neden durgunsun? Bir derdin mi var? Hasta mısın?
Çocuk:
- Bir şeyim yok efendim.
Çocuk arkasını döndü, gözlerinden akan yaşları gizlice sildi.
Atatürk:
- Niçin ağlıyorsun yavrum? Sen ağlayınca ben çok üzülüyorum.
Küçük çocuk, o vakit yaşlı gözlerini Atatürk’e çevirdi:
- Atam, seni böyle yakından görmek isterdik. Geldin, gördük, sevindik. Ama artık sıramızı savdık. Bir daha seni ne zaman göreceğiz? Ona ağlıyorum. Atatürk oradaki çocuklara baktı:
- Beni ne zaman görmek isterseniz aynaya bakın. Siz Türk çocukları benim birer parçamsınız. Bende sizin...
 
Kaynak...Atatürk devrimleri...

9 yorum:

Handan dedi ki...

Ne guzel bir fikir Öziicim, bayıldım :)

Klio'nun Şarkısı dedi ki...

Sizi tebrik ediyorum öğrencilerinize Atatürk sevgisini aşıladığınız için.Ve bir de içten paylaşımınız için... Malum Atatürk'le ilgili bir şeyler paylaşıldığında bunun popüler bir hareket, yapmacık bir tavır olduğunu düşünenler de var. Kendi tavırları da moda oldu, farkında değiller. Gerçekten yüreğinde Atatürk sevgisini taşıyanlar olduğuna, bu sevginin sonucunda paylaşımlar yapıldığına inanmak neden bu kadar zor.

özii dedi ki...

** Teşekkürler Handanım...

** Teşekkürler Sezer , elimden geldiğince yapıyorum . Ve böyle bir şeyin yapmacık olma ihtimali bile üzücü.

Bu topraklarda yaşıyorsak , içimizde ki Atatürk 'ü unutmak ve unutturmak mümkün değil...

Unknown dedi ki...

:) helal öziim tebrik ederim :) bir de öperim yanacıklarından

özii dedi ki...

** Bende öperim Fundam

öykü dedi ki...

Ozi ben de sımdı bu hafta bası cocuklarımla bulusmaya basladım
ben de o saatlerın bı kısmında Ataturk umuzu anlatıyorum..
o mınık yuzler meraklı gozlerle dınlıyor



Bır de bısey demek ıstıyorum
senı cok sevıyorum

ıyı kı sen gıbı ınsanlarımız var

Handan dedi ki...

Günün kutlu olsun Öziicim :)

özii dedi ki...

** Öykücüm biz onun biz parçasıyız ;) Bende seni çok seviyorum :)

özii dedi ki...

** Teşekkür ederim ederim Handanım :)