24 Kasım 2014 Pazartesi

Sınava 2 gün kala...

Öğretmenler günü geçti geçmesine ama esas , 2 gün sonra öğrencilerin en önemli günü. Bence bu çok daha önemli...Herkes bilmeyebilir ama bu çocuklarımızın geleceği ile ilgili ve neredeyse üniversite sınavı gibi de önemli...Ancak yapılan her sınavda bir sıkıntı çıkıyor olması bu işin güvenirliliğini de azaltmış durumda. Bakalım bu sınavda neler çıkacak çok merak ediyorum. Ya yine sorular kaybolur , ya müfredattaki kazanımları kapsamaz , ya cevaplar hatalıdır , ya eksik ifadeler vardır , ya dağılım iyi yapılmaz , ya cevaplar verilmiştir , ya ya yaaaa.....O kadar çok şey bulup sıralayabilirim ki artık hiç kimsenin güveni kalmadı böyle sınavlara. Düşününce ne kadar acı değil mi ?  
 
Bazen bu sistemin parçası olduğum için inanılmaz üzülüyorum. Yapabileceğim  hiç bir şey yok. Sadece bazı şeyleri onlar için daha anlaşılır hale getirmeye çalışmak ve sevdirmek işin bana düşen kısmı. Çünkü görüyorum ki bunalmış durumdalar.  Çalışsa bir türlü çalışmasa bir türlü. Evden ayrı baskı , okuldan ayrı baskı , gidiyorsa dershaneden , etütten ayrı baskı. Zaten içten gelen ergenlik baskısı hepsinden üstünken birde bu sınav stresiyle uğraşmak hiç kolay olmasa gerek...
 
Ama hep ne için ? İyi bir liseye girebilsin , oradan iyi bir üniversiteye ve hayatını garanti altına alabilsin diye. Uzun bir yol tabiki...Ve daha şimdiden başlayan bir sınav maratonu. Yazık gerçekten üzülüyorum içinde bulundukları bu duruma... 
 
Sistemi alt üst !!! ettikleri için bu çocuklar daha bu yaşta bu halde...Neden iyi bir lise peki? Çünkü başka şansları yok , kalmadı. Eskisi gibi düz liseler yok artık. Yani ya iyi bir Fen Lisesine , ya iyi bir Anadolu Lisesine, ya Meslek Liselerine , ya da İmam Hatip Liselerine. Artık başka alternatifi yok. Yok yaniii !!! Ya da vereceksin çanta çanta parayı özel kolejlere göndereceksin. Şakır şakır para basıyoruz ya neden olmasın... Başarılı olsun ki en azından burs alabilsin derdine düşülüyor sonrada...Hayırlısı artık. Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik ilk aşamanın...Her çocuk emeğinin karşılığını alsın inşallah...
 
Bir anne olarak stresliyim, oğlumda bu sınava girecek. Bir öğretmen olarak çok heyecanlıyım , bütün öğrencilerim de bu sınava girecek. Hepsinin içinde bulunduğu ruh halini çok iyi anlıyorum. Sakin olmaları lazım, dikkatli olmaları lazım. Şimdiden tüm 8. sınıf öğrencilerine bol şanslar ve başarılar diliyorum...
 

4 yorum:

Eslem dedi ki...

Ama gerçekten gerçekten çok kötü eğitim sistemi ya...Kuzenlerimin çocukları var sınav sınav,ders, ders, okul etüt... off ben dinlerken boğuluyorum. yazık ya bu çocuklara, ülkeye...

özii dedi ki...

Eslem kesinlikle haklısın. Boşver oğlum çalışma deme hakkım da yok . Sistem. ..tan duzelecegine daha da batıyor....

Handan dedi ki...

Simdi benim en çok amlamadığım hafta iki saatlik din dersiyle haftada beş saatlik matematik dersinin soru sayısı nasıl aynı oluyor? Biri bi açıklayabilir mi?

Neyse

Ben hayatımda Metos'un sınava girdiği zaman kadar heyecanlandığımı hatırlamıyorum:-) Seneye sıra yine bize geliyor.

Oğluşuna Allah zihin açıklığı versin Öziicim.

özii dedi ki...

Amin canım çok teşekkürler....
Bu soru olayı başka birşey zaten.

O neyse. .. var ya off neyse... haklısın