14 Aralık 2011 Çarşamba

ÖNEMLİDİR...Sadece 1 KİTAP ...

Uzun zamandır blog dünyasındayım ve bu okuyucularımdan ilk ricam olacak. Birçok blog arkadaşımızın zaman zaman yardım kampanyalarına katıldığını ve birçok yüreği mutlu ettiğini, bu konuda sevindirici geri dönüşümler aldığını biliyorum. Bugün ben de böyle bir ricada bulunsam , yüzlerce öğrencimizi kitap sahibi yapsak , okuma sevgisini aşılasak ...

Bir öğrencimiz , Erzurum 'un Hınıs ilçesinde HINIS ANADOLU LİSESİNDE öğretmen olarak görev yapıyor. Ve okullarında bir kütüphane oluşturabilmeleri için yardımcı olmamızı istedi. Ben de düşündüm ki bizler büyük bir aileyiz . Küçücük bir katkımızla onların hayatlarında büyük farklılıklar yaratabiliriz. Neden olmasın? 

Bu konuda canım arkadaşım, hatta kardeşim dedi ki ; "BİR, SIFIRDAN İYİDİR." Senin elindeki bir kitap, Erzurum'da yüz kitap olacak. Erzurum'da o yüz kitap yüz kere yüz gencin dünyasını aydınlatacak. Bu aydınlık yine senin yaşamını aydınlatacak. Senden giden "bir", sana yine geri dönecek "yüz kere yüz" katıyla.
Bu ülkenin en büyük düşmanı CEHALET!

Şimdi "Ne yapabilirim?" sorusuna gelirsek:

* Kendi kütüphanemizden sadece bir kitabımızı gönderebiliriz.
* Olabildiğince arkadaşımıza , "ses getirir mi? " diye düşünmeden duyurabiliriz.
* Yazıyı bloglarımızda paylaşabiliriz.
* Daha da fazlasını yapabilirim, yapmalıyım, yapmak benim görevim ve de borcumdur diyorsanız, bir kitap alarak, "gıcır gıcır bir kitap", onları mutlu edebiliriz.

Kitap gönderen arkadaşlarımız,  gönderdiği kitabın adını bana mail atarlarsa (osebayrak@gmail.com) ben de okula bildiririm . Bu şekilde kütüphaneye yaptığımız katkılardan haberdar oluruz. Şimdiden ilgilenen herkese çok teşekkür ederim. Dahası... Can sağlığı! Canınız sağolsun! 

Adres: HINIS ANADOLU LİSESİ YİBO LOJMANLARI ARKASI ERZURUM / HINIS

** Ne tarz kitaplar gönderebilirim derseniz. Aşağıdaki kitaplar sadece çerçeve niteliğinde verilmiştir.
Gençlik kitapları ...
İpek Ongun " Bir genç kızın gizli defteri " serisi...
Orhan Veli gibi şairlerin kitapları...
Reşat Nuri gibi klasik Türk yazarlarının kitapları...
Simyacı, Bir Çift Yürek gibi yol gösterici , sürükleyici çağdaş romanlar...
Sait Faik gibi hikayeciler...
Ayşe Kulin gibi yazarlarımız...
Nutuk...
Atatürk'le ilgili anılar , kitaplar...vs.vs.

10 yorum:

Handan dedi ki...

Kimin adına gönderelim Öziicim ?

A-H dedi ki...

Cok guzel bir fikirmis :) ben uzaklardayim gonderemem ama kitaplarindan vazgecemeyen kardesimi birkacini gondermeye ikna etmeliyim bunun icin :)

özii dedi ki...

**Handancım okul adına gönderilmesi yeterli dediler...
Teşekkür ederim...

** Sevgili A.H ilgin için teşekkürler ...

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

özicim bu hafta sonu harala gurelemiz cok ama haftaya soz. kuputhanemin kapilarini Erzuruma dogru acacagim. 1 sifirdan buyuktur :)

özii dedi ki...

** teşekkürler canım ...

Ducky Bug dedi ki...

kütüpüme baktım geldim.henüz hane kıvamında olamasa da Erzurum a faydası dokunsun bari.Orhan Veli mi vermem ama mutlaka birşeyler çıkacaktır.

özii dedi ki...

** Duyarlılığın için teşekkür ederim sağol kardeşim..

yüreğimdeki yağmurlar dedi ki...

Bir miminiz var efendim:)

parka dedi ki...

KENDİ KÜTÜPHANEMDEN CANIM GİBİ KORUDUKLARIMI BİR BİR SARARIMDA. YETERKİ GENÇLER OKUSUN. SENİN YAZARLARLA BENİMKİLER ARASINDA FARK VAR AMA :)) BEN MADEM ARZUN O YÖNDE ATATÜRK ARŞİVİMDEN BİR KAÇ KİTAP GÖNDERMEK İSTERİM. SOR BAKALIM ESKİDEN ÖĞRENCİN OLUP :) ŞİMDİ ÖĞRETMEN OLAN O GENÇ EĞİTİMCİYE, OKULUN BAŞKA BİR İHTİYACI VARMIYMIŞ ÖZLEMİM.

BU ARADA BEN MAİL FALAN UĞRAŞAMAM, PAZARTESİ KARGOYU GÖNDERİRKEN SENİ ARARIM OLURMU. YAZINI YENİ GÖRDÜM KUSURA BAKMA ARKADAŞIM.

özii dedi ki...

Çok çokk teşekkür ederim çok mutlu ettin ...