16 Şubat 2015 Pazartesi

İnsan gibi Doktor...

Doktorunda hemşirenin de her türlüsü var hastanelerde. İnsan mecbur olunca nelerle karşılaşıyor. "Allah düşürmesin bunların eline" dediğinde oluyor, "Allah razı olsun " dediğinde... Eminim herkesin olmuştur  bu tarz sıkıntıları ...

Yani iş , yıllarca okumakla doktor olmakla ilgili filan değil maalesef. Alanında uzman olmuş olabilirsin ama insanlık alanında ne kadar uzmansın önemli olan o . Hastayı iyileştirmek için ilaç vermek işin en kolay yolu ama bunu sevgiyle saygıyla yapmalı doktor. Canı gibi davranmalı hastasına. Ben nasıl her öğrencime çocuğum gibi davranıyorsam, doktorunda hastaları, çocukları gibi değerli olmalı...Gelsin ilacını vereyim çeksin gitsin değil ki olay...

Aman yanlış anlaşılmasın kimsenin hakkını yiyemem bu konuda. Çok çok mükemmelleri de var biliyorum çünkü...

Şu yaşadığımız süreçte 3 doktor ile karşı karşıya kaldık. Biri gayet insancıl, ilgili , açıklayıcı , vicdan sahibiydi. Babamı başka bir Dr.'a nakil ettikten sonra bile hiçbir mecburiyeti olmadığı halde sadece ricamız üzerine takibini sürdürdü. Ekstra başka hiçbir şey olmadan...

Diğer Dr. robota bağlanmış gibiydi. Sesinde hiçbir duygu taşımadan tek düze robot gibi konuşan , açıklama yapmayan ( anlayamayız ya ! ) bilgi vermeden , "yapacak çok fazla bir şey yok , ağrı kesicilere devam"  diyerek ,  koşar adımlarla gelip koşar adımlarla visite çıkan sadece "kendinize iyi bakın" diyerek yok olan cinstendi. Şeyy pardon Dr. bey bize iyi bakacak olan sizsiniz halbuki.... İki gün içinde ortalığı ayağa kaldırdık tabii , ilgi alaka tamamen değişti...

Ve şimdi ilgilenen Dr. insan gibi insan. Öncelikle hastayı tanımadan açıklama yapmadı , tüm geçmiş yapılan testleri , filmleri inceledi. Sonra diğerlerinin vermediği bilgileri daha detaylı anlattı. "Her gün görüşeceğiz. Kafanıza takılan merak ettiğiniz her türlü şeyi çekinmeden sorun " dedi. Yapılan her yeni testi bir öncesiyle kıyaslayarak anlaşılır bir şekilde anlattı. "Tedaviye cevap veriyor "diyebiliriz demişti 2 gün önceki konuşmasında. Rahatlatıcı ve olumlu yaklaşımı güven sağladı zaten. Daha detaylı bilgiyi bugün öğlen itibarıyla alacağız. Daha iyi şeyler duyarız inşallah...

Bu arada babamla ilgilenen hemşirede çok şeker bir insan. "Babanızla sürekli konuşuyorum. Duyuyor merak etmeyin. Sizde sürekli konuşun " dedi. Ayrıca " Amca çok hassas birisi. Öyle değil mi amca ? "dedi babamın kolunu hafifçe dürterek. Öyledir babam benim. O da gözleriyle onayladı yarı baygın haliyle...

Allah iyi insanlarla karşılaştırsın hepimizi ne diyeyim İnsan gibi doktorlarla , insan gibi hemşirelerle...



9 yorum:

Handan dedi ki...

Amin Öziicim. Hem işini bilen hem vicdanlı hem de iyi insanlarla karşılaştırsın.

özii dedi ki...

Aynen öylee ...

MAVİADA dedi ki...

"BENİM ADIM KHAN" DİYE BİR FİLM VAR(TAVSİYE EDERİM). FİLMİN BENCE EN CAN ALICI CÜMLESİNİ ANNE SÖYLEMİŞTİ: "İNSANLAR İKİYE AYRILIR:İYİ İNSANLAR, KÖTÜ İNSANLAR." BAŞKA DA BİR AYRIM YOK BENCE!
HABARLERİNİ TAKİP EDİYORUZ, SABIR VE MORAL DİLİYORUM.ÖPÜYÜRUM!

özii dedi ki...

canım benim teşekkür ederimmm. Dün ne oldu biliyor musun?
Bir arkadaşım Bandırma ya gelmiş. Sakın bir daha benden habersiz gitme nolur dedimm. Beni de götürr tamam dediiii. gelirmiş öyle arada hemde sizin orayaaa...

MAVİADA dedi ki...

HADİİİİİ! BİR DAHAKİ POSTAYI KAÇIRMAAA!

özii dedi ki...

evett aslında süpriz olsun istiyordumm :)) dur bakalım ne zaman

Şu ara olmaz zaten

MAVİADA dedi ki...

TAMAM ŞEKERİM. KAR KIŞ İZİN VERMİYOR ZATEN.İLK FIRSATTA!

Yazdan Kalan dedi ki...

Her meslekte öyle üstün körü olanı da var işini hakkı ile yapanı da ama işte söz konusu sağlık olunca endişelerimiz artıyor, işin ehli ile karşılaşmak istiyoruz. Geçmiş olsun.

özii dedi ki...

** Kesinlikle haklısın yazdan kalan ...