2 Eylül 2010 Perşembe

2 dk.'lık heyecan ...

Daha önce en büyük hayallerimden biri “dalmak” diye bahsetmiştim...Aynı zamanda çok çekindiğim ve heyecanlandığım bir hayal de. Ama bunu uzaktan bakarak anlamak zor , ayağına paletleri geçirip , oksijen tüpünü sırtına alacaksın , ağızdan nefes alıp verebilmeyi öğreneceksin , maskeni takacaksın ve denge yeleğini giyeceksin ki o heyecanı daha iyi hissedebilesin.

Yapmalıyım dedim ve belli bir aşamaya kadar da geldim. Dalış öncesi ufak tefek ön bilgiler aldım. Nasıl nefes almalıyız ? Nasıl hareket etmeliyiz ? Dalınca kulak , göz , baş yada başka bir yerde hissedilen herhangi bir rahatsızlık var mı ? Su altında kullanılan bazı önemli işaretlerin ne anlama geldiği ? gibi gibi şeyler kısaca anlatıldı. Zaten bu dalış , havuz içerisinde gerçekleştirileceği için gayet basit bir deneme olacaktı. Önce paletleri giydim sonra maskeyi taktım. Maskenin burunu sıkıştıran kısmı , nefes alıp vermemi engelledi. En büyük sorun da burada başladı. Çünkü artık nefes alıp vermek için sadece ağzımı kullanmalıydım. Ya birden panik olursam ya bir anda sıkışıp nefes alamazsam gibi bir sürü şey geçti aklımdan. Bu düşünceleri uzaklaştırmaya çalıştım yoksa daha başlamadan bitecekti bu sevda. Sonra yelekle birlikte 15 kg'lık oksijen tüpünü sırtıma aldım , tüpten gelen hortumun ucunda regülatör adı verilen , ağıza alınan kısım vardı. Dişlerimin arasına sıkıştırdım ve ilk nefes alış verişimi denemeye başladım. Gayet normal görünüyordu . Artık konuşmak imkansızdı ve sadece işaretler vardı.
.
Herşey yolunda mı işaretiyle onay verdim ve önce kafamı daldırdım . Dibe bakmamı istedi. Suyun altı pırıl pırıl , gayet net görünüyordu. Kolay gibiydi. Elimden tuttu ve suyun altına indik . Kollarımı hareket ettirmeyecektim yani kulaç yoktu , yüzmek gibi değildi sadece paletlerle hareket edecektim. Bu şekilde duyduğum tek ses glu glu glu su sesleriydi. Gerçekten başka bir boyuta geçmiş gibiydim. İşte bunu düşündüğüm anda saçma sapan davrandım. Nefes alabiliyor muydum ? Evet alıyordum , sorun yoktu. Ama neredeydim ? Havuzdaydım ama bir şey eksik. Sağa baktım benim balık adam yok , sola baktım yok. İşte en saçma hareketi o zaman yaptım. Yukarıya çıkalım işareti yaptım , çünkü bir an kendimi yalnız sandım , panik oldum.

Nereden bilebilirdim ki , balık adamın üzerimde yüzdüğünü , beni dipte tutmaya çalıştığını , ben hep yanımda kalacak sanmıştım. Yüzeye çıktım , regülatörü çıkarttım, nefes almaya çalışıyorum sanki tıkanmışım gibi. " Ne oldu " dedi ? " Sizi göremedim , korktum " dedim . Havuzdayız işte , sanki ne olacaksa , benimkisi de saçmalık. Okyanusun derinliklerinde kalmışım gibi davrandım ve böylece dalış keyfim 2 dk.sürdü. Ertesi gün tekrar deneyecektim ama bir türlü denk gelemedik. Ama ilk deneyim de , deneyimdir. En azından bir sonrakinde , ne yapmam gerektiğini daha iyi biliyorum. Kesinlikle çok heyecanlı birşey …

10 yorum:

parka dedi ki...

Muhteşem bir şey olmalı
Hani sen böyle yemek tarifi gibi lezzet kıvamında anlatınca
Heveslendim şimdi
Bir gün bende denemek isterim :)

fatoş dedi ki...

vay be! okurken nefes alamadım sanki. benim de yapmak istediklerim sıralamasında üstlerde. hevesinizi kırmayın, yapın da biz de cesaret alalım :)
güzel günler...

özii dedi ki...

** Sevgili Ahmet , kesinlikle mükemmel ama kalbin çıkacak gibi oluyor...
Yoksa yemeğin tuzunu fazla mı kaçırmışım :))) Miroşa öpücükler...

** Lupinin annesi mutlaka denemelisiniz. Benim hevesim yarıda kaldı , yazda bitti naparız bilmem . sevgiler...

Aşk Güneşi dedi ki...

Gerçekten güzel olmalı denemek lazım:))

İlknur dedi ki...

2 dk'lıkda olsa yaşamışsın özicimm.Çok güzel bir duygu olmalı..Bir dahaki sefere daha uzun kalırsın kesin:))

nimetin.blogspot.com dedi ki...

ay ilahi ozii ya:)) guldurdun beni:)) ben ki bu aralar normal yuzmeyi ogrenmeye calisiyorum sen dibe daliyosun:)))

nimet

Meleğin Dünyası dedi ki...

seni tebrik ederim.Bunu denemek bile bir şey bence.Ben asla deneyemem mesala.Garip korkularım vardır işte.Cesaretine hayranım.Farklılıkları denemeyi seviyor ve bunu güzel anlatoyorsun.

özii dedi ki...

** Aşk güneşim evet denemek lazım gerçekten herşeyi denemeli

** Nimetim önce o , sonra diğeri ama kesin dene :))

** Meleğim gerçekten de öyle , çünkü bu hayatın tekrarı yok :(

özii dedi ki...

** İlknurcum inşallah diyorum

SMİLENA dedi ki...

:)))))))))))))
aferin sana.....