24 Eylül 2010 Cuma

Konuşmayı bileceksin !!!

Her ne olursa olsun tüm ilişkilerde , karşındaki insanla konuşmayı bileceksin ! Önemli olan kelimeleri bir araya getirebilmek değil , kelimeleri  hangi sırayla hangi vurguyla bir araya getirebildiğin ve o an ki ifadendir...Sen karşındakini hiçe sayarsan ne olup bittiğini anlamadan sormadan , öğrenmeden sadece makamına güvenerek ağzına her geleni söyleyebileceğini düşünüyorsan ve buna hakkın olduğunu sanıyorsan , o an , senin bittiğin andır.

Karşındaki insan , tüm iyi niyetiyle seni adam sanmış, gelmiş yardım istemiş. Dinlemelisin , kendini onun yerine koyarak anlamaya çalışmalısın ki , çözüm yolu bulunabilsin. Çözebileceğin ilgili kişileri bir araya getirip , en uygun yolu bulmaya çalışarak aracılık etmelisin. İdareci olmalısın! " Sorun senin sorunundur, git kendin çöz . Ben çözemem . Bana sorun getirmeyin " diyemezsin. İpe sapa gelmez bahaneleri önemseyip gerçek bir sorunu göz ardı edersen gülerler sana...

Zaten kendisi çözebilse getirirmiydi bu sorunu sana , ne işi vardı yanında ? Aciz insanlar mıyız ? Sen sana güvenen insanları nasıl böyle yüzüstü bırakabilirsin ki ? Hem sen ... neysee... Herkes birbirine " sorun senin , sen kendin çöz " dese neden birbirimize ihtiyaç duyalım ki ? Sadece iyi anlarımızı paylaşmak için mi varız ? O halde sen yanlış biliyorsun , biz bir aileyiz , bi zahmet öğreniver...

6 yorum:

sufi dedi ki...

Belki de damdan düşmeyi bildiğimiz için damdan düşenler geliyor yamacımıza. El uzatıp, deneyimlerimizi paylaşıp barışa ve güzelliğe yönelik önerilerde bulunmamız da boynumuzun borcu olmalı öyleyse.Sevgilerimle.

özii dedi ki...

Teşekkürler sevgili sufi ...
Yapılan haksızlıklara , anlayışsızlıklara , çözüm odaklı olunmayışa inan çok sinirleniyorum. Bi de birebir yaşayan sorsan :(

Okul Öncesi Etkinlik Paylaşım dedi ki...

Bu yazı benim yaşadığım bir sorunla ilgili.....Sevgili arkadaşım bana ithafen yazmış bu yazıyı,çok da hoş olmuş....Ama zaten anne,baba olanlar,yüreğinde sevgi taşıyanlar,etraflarında olan bitene,yaşanan sorunlara gözlerini kapayamazlar.Çözemeseler de çözüm yolları ararlar,kestirip atmazlar...İnsan olmanın özünde bu vardır...İnsani değerlerini yitirmemiş tüm arkadaşlarıma ve sana özi binlerce teşekkürler.Bu sorunumu çözmede bana yardım edenlere,yardım edemeyip kalpten destekleyenlere,herkese ve herkese teşekkürler....

özii dedi ki...

Canımsın Esincim , inan sorunun çözülmesine çok sevindim.

Dinlemezse , anlamazsa dinlettiriyorlar öğrenmiştir :)))

Dilerim başka sorunlar da yaşamayız ama herzaman birlik olursak sorun olmaz öpüyorum sevgiler...

Okul Öncesi Etkinlik Paylaşım dedi ki...

Ne zormuş kendini anlatamamak.... Ama kendimizi anlatabileceğimiz birilerini bulmak da o kadar güsel.....Umarım etrafımızdakilere kendimizi anlatabiliriz her zaman...Beni anladığınız için ben ve oğlum sizlere,canım arkadaşlarıma minnettarız....bende öpüyorum canım benim sevgiler...:)

özii dedi ki...

:)