9 Aralık 2007 Pazar

Balmumundan....

Petersburg balmumu heykel sergisini hep Tv ve gazetelerde görmüştüm. Tesadüfen dikkatimi çekti ve hemen içeriye girdim. Kaçırmayın derim! Hatta tekrar gitmeyi bile düşünüyorum. Tarihi oldum olası sevmezdim ama tarihin gelmiş geçmiş en ünlülerinden oluşmuş balmumu heykellerini ve hikayelerini dinlemeden olmazdı doğrusu. Harikaydı. Çok başarılı buldum. İçeride , kısa kısa tarihi bilgiler ve ilginç hikayelerini anlatan cici bir rehber eşliğinde de hepsini inceleme fırsatım oldu. İlgimi çekenleri paylaşmak istedim.
Cumhuriyetimizin Kurucusu , Ulu önderimiz , herşeyimiz.....
Napolyon için , "Kurtarıcı" ve "zalim", "maceraperest" ve "kanun yapıcı", "imparator" ve "kanun kaçağı." İfadeleri kullanılmış.
Boy kompleksi olduğu bilinirmiş. Bu nedenle ayakta durmakaktan çok oturmayı tercih edermiş. Oturduğu zaman , ayağını mutlaka sehpaya uzatarak otururmuş uzun görünsün diye, kolunun altına da yastık koyarak rahat edermiş.
Ve en önemli sözünün de “para para para” olduğu meşhurdur , zaten bilinir..
Leornado da vinci , ünlü ressam , mimar , anatomist , mühendis ve geotmetrici. Gelmiş geçmiş en büyük sanatçılarımızdan. Zamanın en iyi mimarlarından olan Vinci ‘ye Mimar Sinan’la çalışmak üzerine bir teklif gitmiş ancak o sıralarda başka bir çalışmada yoğunlaşmış olduğundan ne yazık ki buna katılamamış. Zaten resimleri tartışma götürmez, bunun dışında insan vücuduna verdiği önem ve bu konudaki ilk çizimleri yapan sanatçı. Embriyonun anne karnındaki çizimlerini yapanlardan biri. İnsan kadavrasına olan ilgisi yüzünden ve araştırmalarını daha rahat sürdürebilmek için de ,evinin mezarlığa yakın olduğu bilinirmiş. Bu da tüyler ürpertici kısmı aslında….
2. Katerina , 34 yıl Rusyayı tek başına yöneten Çariçedir.
Çariçeliği sırasında hiç evlilik yapmamış ama pek çok aşk yaşadığı bilinmekte... Ayrıca zamanın ilk erkek haremine sahip olduğu ve burada da 100 den fazla erkeğin olduğu söylenir.
Oldukça ilginç.....
Ahmet Abi , sergimizin tamircisi olarak bilinmekte olup , tamamen sergiyi gezen insanları şaşırtmak amacıyla oraya oturtulmuş. Gerçeğe en yakın görünenlerden biri. Hatta ilk görenlerin, şöyle bir eğilip bakmakla kalmayıp “ kolay gelsin abi “ dedikleri bile oluyormuş.
Fuzuli , ünlü divan edebiyatı şairlerindendir. Aşka , duygulara ve ayrılık acısına dair şiirleri olup , hemen her konudaki şikayetlerini dile getirmek üzere de Şikayetnameyi yazmıştır.
Farabi , matematiğe ve anatomiye olan ilgisi ile bilinen Türk İslam düşünürü. İntegral ve türevin babası .
Pek öğrencinin dert yandığı şey ....
Yavuz Sultan Selim , oldukça iri, heybetli ve cesur. Kulağına taktığı küpeyle bilinir. Taktığı küpe o dönemde köleler arasında takılan cinsten olup, kölelerin efendilerine olan bağlılıklarını ifade edermiş. O da kendisini Allah'ın kölesi, kulu olarak gördüğünü söyleyip bu nedenle küpe taktığını dile getirmiş. Valla ne diyim, yakışıyor bazılarına bu küpe :P

2 yorum:

zeyno dedi ki...

Merhaba, bu sergiyi ben de gezmiştim ve gerçekten çok etkilendim. Sanki birer mumya değil, canlıydılar.Müthiş tek kelimeyle...

**Söyleyene de baktım bu arada:))Teşekkürler.

özii dedi ki...

Tşk ederim Zeynocummm .Gelmene sevindim , her zaman beklerimm