26 Kasım 2013 Salı

Kendini ihmal etme...

Geçenlerde bir arkadaşım aradı , biraz sıkıntılıydı ve dedi ki " Uzun zamandır kendime zaman ayırmıyordum. Can arkadaşımla dışarıya çıktım ve inanılmaz iyi geldi " dedi." "Can'ı bende çok severim , bak dostlarını hatırladın" dedim , gülüştük hatta...

"Elbette iyi gelir bunu daha sık yapmalı , kendine zaman ayırmalısın " dedim. Öylesine dolmuş , öylesine bunalmıştı ki , ev , iş,  çocuklar , hastalıklar,   kayıplar , üzüntüler derken kendini de dostlarını da unutmuştu. Herşeyin sorumluluğu tek başına üzerine almaya çalışmak gibi de bir takıntısı var, biliyorum. O zamanda herşey üzerine geliyor , bunalıyor doğal olarak. Herşeye yetişmemiz mümkün değil ki...  "Biliyor musun çevremdeki herkes aynı durumdaymış , insanlar mutsuz. Gerçekten mutsuz hemde % 90 'ı mutsuz. Hani mutluyum herşey çok güzel diyenler var ya , sakın inanma, hepsi yalan bence " dedi. "Biliyorum ki , farkındayım. " dedim , gülümsedim. Bunu itiraf eden var ,edemeyen var. Var olanda ne olduğunu anlamandan yaşayıp gidiyor zaten.

Kendimizi hiç dinlemiyoruz, anlamıyoruz , zaman ayırmıyoruz. Ne istiyoruz sormuyoruz. Sonra iş işten geçiyor ve hiç birşeyin anlamı kalmıyor. " Seni mutlu eden ne varsa, yüzünü her ne güldürüyorsa bırakma. İnan bana hayata tutunma nedenindir" dedim. "Kesinlikle doğru ama bu beni daha da mutsuz ediyor. Çünkü her zaman mutlu olmak istiyorsun. Olmayınca değişen bir şey yok yine mutsuzsun ."

Belkide önce bunun farkına varmamız gerek. "Hayatında değiştiremeyeceğin şeyler vardır. Değiştir demiyorum ama mutsuz eden şeyleri ayıkla ve uzaklaştır. Mutlu olduğun şeyleri hayatına dahil et , edebildiğin kadar. Yoksa zaten mutsuzum diyorsan mutlu olduğun şeyleri bari kaybetme...Ve bence kendini ihmal etme. Bazen bu bile tek başına yeterli...

4 yorum:

Handan dedi ki...

Ben yapamadıklarımın çoğunun kendi suçum olduğunu biliyorum aslında, daha başlamadan, düşünmeden bitiriyorum çoğu şeyi.

özii dedi ki...

Handanım yanlış yapmıyor muyuz sencede ? Bitirmemek lazım biliyorum bende yapıyorum ama iş işten geçiyor dedim ya geçmeden ...

Unknown dedi ki...

kendimize zaman ayırmıyor sonra biraz çıktıktan sonra oh be lazımmış diyoruz taaa ki bir sonraki çıkışa kadar :)

özii dedi ki...

Aynen Funda'cim. Hergün lazım:)))) aslında ama çaktırma...