12 Mayıs 2009 Salı

Elmayı tarçınla...

Şimdi tarçınlı elma desem aklınıza hemen elmalı tarçınlı kurabiye gelecek . Ama bu başka bir şey. Sadece elma ve tarçın yani olduğu gibi , en sade şekliyle ...

Diyelim ki , tatlı krizimiz tuttu ama kalorili şeyler yemek istemiyoruz. Gerçi bende en çok kurabiye şeklini tercih ederim ama amaç , o değil. Kaçış yolu bulmak lazım. İşte ben bu durumda hemen bir elma alıp dilimliyorum ve üzerine tarçın ekiyorum. Öyle değişik bir tat ortaya çıkıyor ki , deneyin derim .

Elmanın faydalarına ek olarak , tarçının da kan şekerini dengelediği , kandaki yağ ve kolesterol oranını düşürücü etkisi olduğu düşünülünce , tarçınlı elma neden olmasın ki ...

20 yorum:

Belgin dedi ki...

Simdi inat olsun diye elmali-tarcinli pasta tarifi vermek vardi ama sonunda dayak yemek var:))
Eh simdilik perhizdeyiz, bir de böyle deneyelim bakalim:)
Dayak yerine tarcinli elma daha bence daha iyi:P

özii dedi ki...

ee bence de dayağı yersin , en iyisi mi otur elmanı tarçınla

Belgin dedi ki...

Olur:P

manii dedi ki...

mmmm... bende yemiştim senle o güzel tarçınlı elmacıklardan çok güzel oluyodu gerçekten canım bizimkilere alıştıramadım ama ben kendime böyle hazırlıyorum ...günde 3 elmayıda götürüyorum bu arada...
afiyet olsun...

özii dedi ki...

aferin sana , bayılıyorum söz dinlemene :))

özii dedi ki...

manicim güzellik sırrın buydu demek 3 elma ha?

İlknur dedi ki...

Özicim canım ver böyle tarifleri..Seni çook takdir ediyorum..Devamını bekliyorum..

Handan dedi ki...

Eemayı rendeleyip tarçın ve dövülmüş cevizle karıştırınca da güzel oluyor. Günde 3 ceviz hakkımız var ya :)

özii dedi ki...

** İlknurcum taktir etmeye devam et dermişim , şımardımmm sanırım

** Handancım , ben o cevizleri sabah aç karnına bir adet kayısı ile kullanıyorum:)

özii dedi ki...

** İlknurcum taktir etmeye devam et dermişim , şımardımmm sanırım

** Handancım , ben o cevizleri sabah aç karnına bir adet kayısı ile kullanıyorum:)

SMİLENA dedi ki...

hımmmm harika.her ikisine de bayılıyorum.çocukken annem fırında yapardı.elmanın içini oyardı sonra biraz tarçın ve şeker koyardı.nasıl güzel birşey olurdu anlatamam.öyle de dene ama şekersiz tabii.
öptüm

parka dedi ki...

Olur
Görürsem söylerim :)))

özii dedi ki...

** Smii onuda denerim ama o uzun iş be canısı...

** karakalem ölür müsün denesen ? valla çok güzel oluyooo...yalan mı söylicem :)))

ebruli dedi ki...

özicim elma tart yesek şekerim.istersen tarifini verebilirim. :)

Meleğin Dünyası dedi ki...

İyi fikir gerçekten öziicim be:)sağlıklı ve lezzetli yaşam için ideal:))öptüm...

Aşk Güneşi dedi ki...

öziciim şekercim elma ve tarçını bu gün mutlaka denemeyi düşünüyorum
malum tatlı krizleri arada fena tutuyor.........

zuzuların annesi dedi ki...

Elma ve tarcın süpermiş...Her şekilde yakışıyor zaten birbirine...Deneyeyim bende...

GeCe dedi ki...

TATLI İHTİYACINI GİDERMEK İÇİN TARÇINLI SU YA DA ÇAY DA ÖNERİYORLAR
ELMAYA İSE ACAYİP YAKISIR

Colorful dedi ki...

tatlı krizlerinin sık uğradığı biri olarak, denemeye değer diyorum :)

elma dedi ki...

çok güzel gibi sanki.. :)