25 Mayıs 2009 Pazartesi

Güle güle SUNNY...

Ne söylenir bilemiyorum. Nice canlar gidiyor , geride acı dolu yürekler bırakarak , biliyorum . Belki de bu hiç bir şey sayılmaz ama ben yine de çok üzgünüm.

Bize geldiğinde minicik bir yavruydu , belki de 3 haftalık , biberonla vermiştik sütünü. Geceleri ağladığında kendisini annesinin sıcacık tüyleri arasında sansın diye battaniyelere sarıp uyutmuştuk. O kadar tatlı , o kadar sevimliydi ki kısa sürede evimizin neşesi olmuştu. Kabul etmek gerekir ki ev içinde köpek bakmak hiç kolay değildir. Sevgisi çok büyük olsa da bakımı da bir o kadar zordur. Özel ilgi ve zaman gerektirir. Bu konuda annemin hakkını hiç birimiz ödeyemeyiz. Her şeyiyle birebir o ilgilendi .

O kadar hisli , o kadar hassastı ki , “sevgi delisi” derdim ben ona. Kapıdan girer girmez , kendini sevdirmek için çığlıklar atardı. Varsa yoksa önce o sevilecek , sonra içeri girilecekti. Hatta öyle ki , sevilirken bazen altına bile kaçırırdı. “Sunnyyyy gel kızım buraya” demek yeterliydi , hoplaya zıplaya yanında biter , anlamlı anlamlı yüzüne bakardı . Geldim işte der gibi. Her şeyi anlıyordu , bir hata yapsa yüzümüze bakamıyordu. Biliyordu suçunu besbelli , çekiniyordu. Babamın işten geliş saatini bilir , kapıda ağlardı. Annem bir yere gitse resmen yas tutar , o gelene kadar kapıda uyurdu . Huzursuzluğu hisseder ona göre ayak altında gezinmezdi. Şimşek çaksa , gök gürüldese korkar hemen saklanırdı. Daha anlatacak o kadar çok şey var ki , sonuçta 17 yıl , dolu dolu yaşadı . Son bir yıldır kemiklerindeki rahatsızlıktan dolayı iyi yürüyemiyordu. Zaten enerjisi de yoktu. Biliyorduk , er ya da geç ölecekti , her canlı gibi. Elbet , üzülüp , ağlayacaktık ama bunu bilmek yetmedi… Sonuçta o da bir can.
.
Dün kardeşim aradığında "Sunny'i evde aradık bulamadık , balkondan düşmüş ablaaa " dediğinde şoka girdim. Nasıl düşerdi , yıllarca aynı balkondan bakmış , korkmuş ve hep geri adım atmışken , düşemezdi ki , bu imkansızdı. Belki de acı çektiği için kendisi atladı diye düşündüm. Hayvanlar öleceklerini hissedince sahibine acı çektirmek istemezlermiş. Kaçarlarmış bir şekilde. Bu da öyle mi oldu acaba . Çok üzgünüm…

SENİ SEVİYORUM SUNNY...

24 yorum:

gamze dedi ki...

özlem çok uzuldum canım

köpek sahıbı bırı olarak onların nasılda aıleden bırı olduklarını çok ıyı bılıyorum

umarım bi şekılde bulursunuz

ölmüş bıle olsa, aılesı tarafından gomulmesı gerekır

çok üzüldüm:(

Unknown dedi ki...

offffffff :(
diyecek laf bulamıyorum çok üzüldüm :(((

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

başınız sağ olsun, özicim. cici kız sunny eminim bol papatyalı bir cennetten size kuyruk sallıyordur.

Mehtap dedi ki...

Çok duygulandım.Ne diyeceğimi bilemiyorum doğrusu.ne kadar sadık dostturlar.Benim kardeşiminde bir köpeği vardı.kardeşime olan sevgisi tarif edilemezdi.Şimdi ölüm şeklini anlatıp sizi daha fazla üzmek istemem.Keşke insanlar da birbirlerine onlar kadar sadık olabilseler.Ne iyi olurdu.Acınızı paylaşıyorum.sevgiler.

öykü dedi ki...

Canım benım..
kalakaldım okurken
cok cok cok uzuldum:(
sabırlar dılıyorum...
sevgılerımle.

Belgin dedi ki...

Canim, ne kadar üzüldüm bir bilsen...

özii dedi ki...

Arkadaşlar çok teşekkür ederim. Aşağıda bulduklarında uyuyor gibiymiş zaten. Hiç bir kırık , hiç bir kan damlası olmadan...
Dr. acı çekmemiş demiş:( Dilerim öyle olmuştur...

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Çok üzüldüm Öziicim. Köpekleri olan biri olarak seni çok çok iyi anlıyorum. Sunny'le çok güzel yıllar geçirmişsiniz. Başınız sağolsun...

İlknur dedi ki...

Özlemcim çok üzüldüm canım yaaa:((
Dediğin gibi inşallah acı çekmemiştir.

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Özicim;
canım okuyunca ben de çok duygulandım. çok da üzüldüm. pek de şeker bişeymiş pufidik tüyleriyle..acı çekmemesine sevindim.insana hayat arkadaşı oluyorlar kolay değil kaybetmek. sabır dilerim canım..eminim gittiği yerde mutludur güzel sunny..

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

tatlı sunnycik sizinle berarber çok güzel bir ömür sürmüş,ama aynı evi paylaşıp yokluğunu kabullenmek çok zor ...

Adsız dedi ki...

Başınız sağ olsun.çokk üzülüdmmmm:( eminim cennetten size bakıyor ve üzüldüğünüz için o da üzülüyordur.bir gün karşılaşacağız hepsiyle.sabır diliyorum sizlere.

ŞuŞu dedi ki...

öziicim çok üzüldüm çokkk:(
başka da birşey diyemiyor insan.

zuzuların annesi dedi ki...

Öziim bilirim ailenin bir ferdi gibi oluyorlar:( Satırların öyle tanıdık ki...Benimde vardı bir zamanlar köpeğim ve kaybından sonra günlerce ağlamıştık ailecek...Acını paylaşıyorum.Başınız sağolsun canım.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

çok üzüldüm...köpeğin olduğunu bilmiyordum şaşırdım birden.

Handan dedi ki...

Uzun ve güzel yaşamış, sevmiş, sevilmiş. Ooo çoğu kişiden çok daha şanslıymış Öziiciğim.

Yine de insan üzülmeden yapamıyor tabi.

SMİLENA dedi ki...

inanmıyorum.ah tatlı sunnycik .çok üzüldüm ne kadar şeker bişeydi.annen çok üzülmüştür.
başısın sağolsun canım ya...

Adsız dedi ki...

Özlemcim yaaa çok üzüldüm.
Aslında hala durduğunu da bilmiyordum.
Ama harika bir şey bu kadar yıldır sizinle yaşamış yani sanırım bıktım artık salacağım bile dememiştir annen.

İnşallah yeni bir sunny alırlar.Ama hiç yerini tutar mı bilemem .

TANYER

Primarima dedi ki...

Özii çok çok üzüldüm :(

GeCe dedi ki...

olabilir canım kendisi anlamış ve yapmış olabilir 17 yıl dile kolay neler yaşamışsınızdır çok da tatlı

Adsız dedi ki...

Günlerdir evimiz çok sessiz hiç kimse konuşmuyor ve doğru düzgün uyumuyor.Evet Sunny iyi değildi ama onu böyle görmek ve bulmak bizi çok üzdü.Gözümün önünden hala gitmiyor.Nasıl oluyorda 4.kattan düşüpde birşey olmadı yerde sanki uyuyor gibiydi.Annem ve babam sürekli ağlıyor. Bu kadar zor olacağını düşünmemiştim. Onu çok özleyeceğim .Çok ama çok üzgünüm

Paşa dedi ki...

ay üzüntülü bir durum ama oda kimbilir ne acılar çekiyordu:(

edağ dedi ki...

evin hayvanı -hayvan da diyemiyorum çünkü evin bir bireyi oluyorlar onları - öldükleri zaman insan çok üzülüyor çok iyi biliyorum ister kuş olsun ister köpek bu değişmiyor. Allah sabır versin :(

Adsız dedi ki...

Özii şimdi bitirdin beni:( daha az önce sormuştum Sunny!i? hala bende bir resmi var biliyormusun koltuktan dışarıyı seyreden ya off ....Allah rahmet eylesin