24 Mart 2009 Salı

Hem bitli , hem kel hem de kör...

Küçükken babamla oynadığımız tekerleme oyunlarında , en sevdiğim tekerleme kirpi tekerlemesiydi. Bana hep diğerlerinden daha değişik gelirdi. İlk zamanlar öğrenmek için epey çabam oldu ama sonradan işi kaptım :)

Bazen aklıma gelir söyler dururum . Çocukların da çok hoşuna gidiyor. İşte kirpili tekerlemem ,

"Bir tarlarda tüyü bitli , kel kör kirpi ile tüyü bitsiz , kel kör kirpi varmış. Bir gün , tüyü bitli , kel kör kirpi , tüyü bitsiz , kel kör kirpiyi dövmek isterken , tüyü bitsiz , kel kör kirpi , tüyü bitli , kel kör kirpiyi dövmüş. "

Bir yandan tekerlemeyi öğrenmek için sürekli tekrarlar , bir yandan da o çocuk aklımla çok üzülürdüm , “ Yazıkkk o kirpiciğe yaaa , hem bitliymiş , hem kel hem de kör ne diye dövmeye çalışıyor ki ” diye için için diğerine sinir olurdum. Sanki diğeri çok masummuş gibi. Zaten nasıl olup da , hep tüyü bitli olup , hem de kel oluyordu onu da hâlâ çözebilmiş değilim :=)

19 yorum:

İlknur dedi ki...

Özii, güzel bir tekerlemeymiş.Bende tekerlemeleri çok severim...

Belgin dedi ki...

Kiz, Allah seni bildigi gibi yapsin, senin yüzünden dilim kirildi:)

özii dedi ki...

Nasıl yaniiii ....

Adsız dedi ki...

çok hoş ya güzel bi paylaşım canım... severim tekerlemeleri ;bence insanın konuşmasını güzelleştiren bi dil egzersizi:))

Handan dedi ki...

Ben de şinikekeremekere tarlasına dadanan boz ala boz başlı boz tüylü pis porsuk tekerlemesini çok severdim :D

özii dedi ki...

hehehe o da güzelmiş...

SMİLENA dedi ki...

hiç duymamıştım.güzelmiş...

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Güzel bir tekerlemeymiş. Hiç duymamıştım. Ben hiç beceremem tekerleme söylemeyi...

Primarima dedi ki...

Ben bilmiyorum bunu öğrenmiş oldum haha :)

Belgin dedi ki...

Kirik dilimin resmini cekip yolluyayim mi:)

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Özicim;
hem bu fotodaki kirpicik hem de tekeleme çok şekermiş.ben de söylemeye çalışıyorum.biz de eşimle böyle arada tekerlemeler söylüyor gülüyoruz.ben senin sayende yeni bir tane öğrendim şimdi ona söyleyeyim de gülelim..zormuş ama yahu bu:):)

Meleğin Dünyası dedi ki...

Al şu takatukaları, takatukacıya götür,takatukacı takatukaları takalamazsa takatukaları takalatmadan al da gel.Bu da benden:=))

GeCe dedi ki...

ben hem senin yazdığını hem de yorumdakini duymamıştı bi çalışayım bunlara hehe

nimetin.blogspot.com dedi ki...

hiç tekerleme söyleyemedim:)) dilim dönmezdi:) küçükken hiç sure okuyamadım:) ona da dilim dönmezdi. :)) hep bu konuda dalga konusu oldum.
:))
ama tekerleme güzelmiş hakkaten:))

nimet

özii dedi ki...

Hehehe , çalışın bakiim kel kör kirpiciği ...

Cocukla Cocuk dedi ki...

tekerleme özürlüyüm valla bu da çok zor... çocuklara okuyayayım hoşlarına gidecektir

zuzuların annesi dedi ki...

Öziicim ben okurken bile zorlandım o ne acayip tekerleme öyle:)
Ben 'üç tunç tas,has hoş hoşaf'ta kalmışım:)Onu da doğru yazdım mı acaba bak bilemedim şimdi?:))

denizanasi dedi ki...

yaaa hep özenmişimdir şu tekerlemeleri, şarkıları, şiirleri aklında tutanlara.. ben çook kötüyüm bu konuda :(((
allahtan oğlum bana çekmemiş:)

Adsız dedi ki...

benim bilmediğim bi tekerlem. ama ne zormuş. okurken bile zorlandım. ezberlemek daha zor... :)