18 Mart 2009 Çarşamba

Yine ve yeni...

Yine çok ani bir haberle , apar topar yeni bir seminere alındık . Ve maalesef yine 5 günlük bir program. Ancak ilk gün hiç kimse bilgilendirilmediğinden , farkında olmadan 1 günlük devamsızlık hakkımızı kullanmışız. Haberimiz bile yokken , ne iş ama !

Bu aralar bizleri , pek bir geliştirme çabasına gidiyorlar ya hadi bakalım. Elbetteki , itirazımız yok ama kızdığımız nokta haber verilmeden , aniden bir yazıyla gelip , bütün bir haftanın planını alt üst etmesi. 1 gün değil ki , hoş görülsün . 1 haftalık plan programımız alt üst oluyor. Üstelik sadece bizim değil , tüm aile bireylerinin de planı buna bağlı olarak değişiyor. Yani istesekte istemesekte seminer , aile boyu oluyor. Diğer olumsuz bir yanı da , ders sonrası olması .Zaten bütün gün canımızı çıkartmışlar çığlık çığlığa vıdı vıdı vıdı ...

Bu şekilde gidip bir de dinleyici durumuna geçince , kafası düşen kadar , çaktırmadan içi geçip uyuyanlar bile oluyor. Yani bugün hem sağımda , hem solumda arkadaşlarım rüyalar alemine bile geçmişti . Hoop şişttt kızlar... Uyanın” dediğimde de , kikir kikir oldular. Bu semineri de hayırlısıyla bir atlatsak . Hem katılımcı sayısı yüksek olunca , cıvıma kapasitesi de o kadar artıyor . Ee tabi , her kafadan farklı bir ses çıkınca da , her iki taraf içinde çekilmez oluyor.

Bu seminerin konusu aslında adı gibi çok özel. “ÖZEL EĞİTİM” . Yani sınıflarımızda kaynaştırma eğitimine tabi olan öğrencilerin eğitimine yönelik . Bu çok özel bir eğitim ve bizlere verilmesi gereken 180 saatlik eğitimin sadece yaklaşık 20 saate indirgenmiş hali. Düşünün , ne kadar kırpılmış. Bu anlamda asla yeterli olmayacağı da baştan belirtildi . Bizler sadece üzerimize düşen görevi , daha dikkatli yapmaya çalışacağız.

Kaynaştırma eğitimi , bazı engelli öğrencilerin , ilgi ve yeteneklerini en iyi şekilde kullanmasını sağlamak ve onların toplum içinde yaşayabilmesini kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar yapmayı amaçlar. Bunuda yaparken diğer öğrencilerle aynı ortamı paylaşması , eğitsel ve sosyal olarak bütünleşmesini sağlamaya çalışır.

Bir sonraki yazımda biraz duygusal bir yaklaşım içine girebilirim . Konu çocuklarımız ve sağlık olunca sanırım bazı şeyleri düşünmek durumunda kaldım . Pek çok hastalığı artık önemsemeyebilirim bile. Öksürük , grip , vs. gibi... Bırakın olsunlar , nasıl olsa tedavisi olan şeyler . Beyin sağlıkları yerinde olsun da , en önemlisi bu.

9 yorum:

Sibel GÖZ dedi ki...

hayırlı olsun yeni seminer..
özicim...
başarılar....
sevgiyle....

Belgin dedi ki...

Kolay gelsin;))

GeCe dedi ki...

ne güzel meb nın böyle çaba içinde olasına sevindim ama bu kadar üstün körü yapılmasının nedeni acaba bazı zorunlukları yerine getirmiş olmak için mi sadece tuhaf

özii dedi ki...

** Teşekkürler Sibel ve Belgin sevgiler...

** Gececim haklısın sanırım , bazen sadece formaliteden mi diye düşünmeden edemiyoruz. O kadar aceleye getiriliyor ki ...
Yoksa , eğitim her şekilde gerekli.

guguk kuşu dedi ki...

bak geçenkine de şikayet ederek başlamış ama sonunda çok sevmiştin. ben bayılıyorum sizin bu seminerler. (katılan ben diilim ya) bizede anlattt noluurrr

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

eğitim şart,
ama öğretmen ve çocuklara olduğu kadar topluma da şart olmalı. toplumda engellilere her koşulda destek bilinci oluşturulmalı diye düşünüyorum.
devlet büyükleri, seçim zamanı meydanlarda sazlı sözlü cirit atacaklarına, ülkemiz gerçekliklerine el atsalar, ne güzel olurdu.

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Canım hastalık konusunda ne de güzel söylemişsin.Düşününce gribin öksürüğün önemi azalıyor kafamızda bu tip hastalıklar olduğunda ama tabi onların da ayrı önemleri var.keşke çocuklar hiç hasta olmasa.ben de bugün tam polyanna oldum:):)bu eğitimler çok güzel bence.belki de okul ortamını özlediğimden bana güzel geliyor.tabi uzaktan konuşmak da kolay işin içine girince başka:):)ama dediğin gibi öyle ha deyince gitmek tüm haftayı atıvermek de zor.o konuda çok haklısın.ne saçma bir sistem bu böyle.neden önceden demiyorlar da siz de ona göre hazırlamıyorsunuz kendinizi çocuklarınızı bu kadar mı zor yani anlamıyorum.delirmemek işten değil yani..sana kolaylıklar diliyorum seminerlerde.sevgiler kocaman:):)

Primarima dedi ki...

Yazıyı çok çok öenmli bir şekilde bitirmişsin evet haklısın grip nedirki?
şükretmek lazım hep.

Cocukla Cocuk dedi ki...

eğitim yazılarını topluca okuyacağım şimdi. geç haber vermeleri çok kötü