9 Mart 2009 Pazartesi

Galeri etkinliği...

Galeri etkinliğimiz , olumsuz tepkilerle başlayıp , bizleri pozitif bir sonuca götüren bir çalışma oldu. Önce konular ana başlıklar halinde belirlenerek , 4 ' e bölündü. Her birimize 1 'den 4 'e kadar numaralar verildi. Ve bu şekilde 4 grup oluşturuldu. Yani 4 konu başlığı , 4 grup ve her bir grupta 4 kişi … En ideal dağılım buymuş ancak kişi sayısı , konu sayısı ve grup sayısı her zaman dengeli olmalı.

Sonra her grubun 1. leri kendi aralarında , 2. leri , 3. leri ve 4. leri de kendi aralarında bir araya getirilerek , yeni gruplar oluşturuldu ve konuları dağıtıldı.

((**İşte bizim krizi yaşadığımız an , bu andı. Konuyu görünce şoka girdik . Yine 2 sayfa , yine uzun ve karmaşık ifadelerle dolu …. Hani oku , oku anlama cinsinden .Ön hazırlık olmadan , uzmanlık alanımızın dışında bir konuya hazırlanmak hiç de zevkli değilmiş ! Çünkü süremiz çok kısa ve bizden yapılması istenen şey , konuyu kavrayıp , ana hatlarını gösteren bir poster hazırlanması. Biz hemen beyaz bayrağı çektik ,
- "Yok dedik , bu iş olmaz , yetişmez . Mümkün değil. Biz yapmayalım. " , formatörlerimiz ne dese beğenirsiniz ?
- "Olsun , arkadaşlar bizim vaktimiz var. Siz bitirince gideriz. Zaten bugün tek işimiz bu . "
Yani ya olacak , ya olacak !! Başka alternatif yok. Hatta ilk 10 dk. öylece kalakaldık , okumaya çalışıyoruz ama kendimizi öyle bir şartlandırmışız ki , sanki okuduğumuzu anlamamak için uğraşıyoruz. Ne yapsak acaba , camdan mı kaçsak , birimiz fenalaşsa da acile mi gitsek , gibi düşünceler içine girip , işi çılgınlığa vuran en neşeli grup olduk. Bu sefer de gülmekten zor toparlandık.
-"Tamam biz kabul ediyoruz , tembel öğretmenler olalım , yapmayalım " dedik .
Yok formatörler de gülüyor , haklılar da " Süreniz azalıyor " diyerek stresimizi daha da arttırıyorlar . Ama zannetmeyin sadece bizim grubumuz böyle yan çiziyor , hepimiz kaçma yolları arayışındayız. Öğrenci olduk ya hani !

Sonuç olarak tepkilerimiz etkinliğe değil , o sıkıcı konuyaydı. Çaresiz keçileri kovup okuduğumuzu anlamaya odaklanınca taşlar yerine oturmaya başladı. Ciddi olduk yanii...**))

Posterin yazıdan çok şema , resim , çizgiler , kutucuklar şeklinde hazırlanmış ve kısa başlıkları içeren kavramlar şeklinde olması gerekiyordu.Verilen konuyu okuyup anlamaya ve birbirimizle paylaşmaya çalıştık. Her birimiz , birbirimizin anlatmak istediğini daha anlaşılır hale getirmek , kısaltıp postere yerleştirecek şekle dönüştürmeye çalıştı . Birkaç taslaktan sonra konunun özüne ulaşıp ana hatlarıyla şematize ettik. Kavram haritası oluşturduk yani. Ama ilginçtir ki , o başlangıçta anlamak istemediğimiz , bize yabancı olan konuyu diğer gruplara aktarabilecek kadar öğrenmiştik. Zevkliymiş . Bir anda keyiflendik tabii, başarının verdiği haz buydu işte. ( O kadar dır dır etmeseydik iyiydi tabi de , o da işin zevkiydi galiba...)

Posterler tamamlanınca sınıfın farklı yerlerine asıldı ve gruplarımız , en başta aldığı numaralardan oluşturdukları gruplarına geri döndü . Artık her grupta 1. ler vardı ve bizim hazırladığımız posteri diğer grup arkadaşlarına da kolaylıkla aktarabilecekti. Bu şekilde her bir posterin başına, resim galerisi geziyormuş havasında gidilerek burada anlatılmak istenenler gruba aktarıldı. Eğer gruptan bir kişi poster hazırlanma aşamasına katılmazsa daha sonra diğer arkadaşlarını bilgilendiremeyecek ve sorumluluğunu üstlenmediği için zor duruma düşücekti. Bu da kimsenin düşmek istemediği bir durum olsa gerek.

Ben de bu etkinliği hemen sınıfımda uygulayarak , hiç söz almak istemeyen öğrencilerimi bile konuşturdum ya , ne mutlu bana... İnanılmaz heyecanlandılar ve nasıl öğrendiklerine kendileri bile şaşırdırlar. Meslektaşlarıma şiddetle tavsiye ederim ...

6 yorum:

Dijle Bahtiyar Durgunlu dedi ki...

Hadi geçmiş olsun,sonuç güzel olmuş!


Posteri incelerken kendi öğrenciliğim aklıma geldi.Ben de yazarak çalışırdım.Hala da öyledir;yazdığım şeyi daha çabuk hafızaya alır ve daha geç silerim...

guguk kuşu dedi ki...

çok güzel bir etkinlik bu katıldığınız (elbette yorucu da). devamını merakla izliyor olacağım ve deneyeceğim. (kendi çapımda tabii)

GeCe dedi ki...

yanlış anlamanı istemem ama aslında bu etkinliğe katılanlara çok iyi bir ders olacak. Çünkü öğrenciler de öğrenirken tam da sizin olduğunuz durumdalar. Her şey yeni ve bilinmez. İşte bu noktada işin zorluğu anlaşılıyor gerçi onlara öğretmen anlatıyor kendi başlarına öğrenmek zorunda değiller ama tecrübesizliklerine bakarak az çok aynı olduğu düşünülebilir. Diğer yandan öğretmen olarak belki yıllardır benzer şeyleri anlatmaktan dolayı yeni şeylere anlatmak zorunda kalınca ne kadar zor olduğunu da gösteriyor ki öğretmen bence sürekli bilgilerini güncelleyip aktarmalı. Gerçi böyle bir uygulama ile herhalde çok faydalı olduğunu ve bir konuyu öğrenmenin (farklı bir dal bile olsa) mümkün olduğunu anlamış oluyorsunuz.

özii dedi ki...

** Teşekkürler Dijle , ancak bu posteri görsellerden aldım. Bunun bizimle alakası yok. Öğrenme üzerine olduğu için ilgili olacağını düşündüm.

** Sevgili Guguk Kuşu etkinliğin
3. aşamasında mini dramalar ve oyunlar vardı , o yüzden bu kadar:))

** Gececim elbetteki yanlış anlamam ama bende yanlış anlaşılmış olmak istemem.

Şöyle ki ; öğrencilerimizin alt sınıflardan gelme bilgi birikimlerine sahip olduğunu düşünerek bazı çalışmalarımızı yapıyoruz. Yani her zaman sıfırdan başlayan olmak çok zor. Mesela 4. ve 5. sınıfta fen dersi alırken 6, 7 ve 8 'in hemen hemen her konusuna biraz giriş yapılıyor . Bizde bunun üzerine ek bilgiler veriyoruz.

Bir de bizim mızıkçılık yaptığımız konu sözeldi, sayısalcıyız ya sadece şansımızı denedik :))
Ama sonuç olarak paylaşım çok güzeldi.

SMİLENA dedi ki...

süper bir etkinlik olmuş.söz almak istemeyenleri de konuşturmuşsun ya bravo...

Belgin dedi ki...

Cok güzel bir etkinlik olmus, kolay gelsin, ögrenmeye/ögretmeye baska taraftan bakmak:)
Sen hangi sehrinde yasadin Alman`yanin? Hem cok özlediysen buralari, cik gel bir gün, beklerim:)
Sevgiler