21 Mart 2009 Cumartesi

Seminerden (1)...

Aldığımız semineri 3 parçalık yazı dizisi halinde böldüm. Aslında konu buralara sığdırılacak cinsten değil , çok büyük yürekler isteyen sonsuz bir konu " özel eğitim ". Kitap bilgisi şeklinde anlatmak istemiyorum , çünkü internette sayısız kaynak bulmak mümkün. Bende kısa ve öz olarak etkilendiğim noktaları vurgulamak istedim. Sonuç olarak hepimizin çocuğu var ve belki de bir şekilde aynı ortamı paylaşmak durumunda kalacakları arkadaşları olacak. Bu çocuklar hepimizin olmalı !

Seminer programı biraz formaliteden olmakla beraber biraz da bizlerde ilgi uyandırmak , dikkat çekmek için hazırlanmıştı. Yani “ Kulağa su kaçırmak “ deyimi yerindeyse aynen öyleydi. Ve tabiki yine etkili olduğu düşüncesindeyim. Bazı konularla ilgilenip , araştırma yaptım . Daha iyisi için " Ne yapabilirim? " sorusunu kendime sordum. Bulduğum cevaplar beni mutlu etmeye yetti , “ Küçük bir bireyselleştirilmiş eğitim programı ile kalıcı bir çok değişiklik yapabilirim " dedim. Zaten istenen de buydu sanırım . Sonuç olarak bizler bu kadar süre içinde özel eğitim verebilecek uzmanlığa asla gelemeyiz.

Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere karşı hangi tutum ve davranışlarda bulunulması gerektiği , öğrencilerin ve velilerin tepkileri gibi sıkıntılar paylaşıldı. RAM(Rehberlik ve Araştırma Merkezi) tarafından raporlandırılan , zihinsel ve bedensel gelişiminde problemi olan öğrencilerin , kaynaştırma eğitimine tabi tutulması , sosyal bir ortam olan sınıf içerisinde hayata hazırlanması , performansı düzeyinde alabileceği ve günlük hayatta kullanabileceği bilgi düzeyine ulaştırılmasının hedeflenmesi gerekliliği üzerinde duruldu.
.
Genelde bu tip öğrencilerin , dersin işlenişine engel oldukları , kurallara uymakta zorluk çektikleri , derse istenen düzeyde katılamadıkları , arkadaşlarıyla sürekli uyum problemleri yaşadıkları görülür. Ancak sürekli arkadaşları tarafından dışlanan , istenmeyen , alay edilen pozisyonlarda kalarak , sevgisizlik ve ilgisizlikten daha da olumsuz etkilenip , alt düzeydeki eğitimi bile alamayabilirler. Bizlere düşen mümkün olan seviyede olumlu kazanımlar sağlamak , birlikte paylaşılan sosyal ortamı huzurlu hale getirip , kabullenilmesini sağlamaktır. Sanırım sorunun , önce buradan çözümlenmeye gidilmesi gerekiyor.
devam edecek ....

9 yorum:

Unknown dedi ki...

bu çocukların önce anne babalarına sonra öğretmenlerine yardım etsin Allah tabi çocuklara da...

Adsız dedi ki...

özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar için özel bir okul yok mu zaten? Yani normal öğrencilere uyum göstermekte çok zorlanacakları belli. tabii öğretmenin çok büyük rolü var çocuk üzerinde.

ruhdagı dedi ki...

Devamını bekiliyorum. Önemli bir konu gerçekten.

Sevgiler.

Meleğin Dünyası dedi ki...

Öziicim özel eğitim gerçekten çok zor bir iş bunu yakinen biliyorum.Kaynaştırma eğitimi de çok hassas bir konu.Eğitim verenlerin sabırla yaklaşmaları gerekiyor.Çoğu zaman bu gözardı edilebiliyor.Hem aile hem çocuklar hem de eğitimcilere sabırlar diliyorum.

GeCe dedi ki...

çok faydalı bir seminer olmuş ilerde her bir öğrencinin bir arada sorunsuz oynayabileceği ders alacağı günleri görecek miyiz acaba

minta dedi ki...

hemen hemen yaz deamını 2 tane var sınıfımda,çıldırmanın eşiğindeyim :)) yok yok eniyisi ben geleyim sen bana özel anlat. aslında bende gelsem ne güzel olurdu bidakine artık.

SMİLENA dedi ki...

bu seferki seminer daha keyifli galiba...kolay gelsin canım...

Katre dedi ki...

paylaşımına teşekkürler:)bu şekilde öğretmen gözüyle olanları öğrenmekten büyük bir mutluluk duyuyorum. durmak yok yola devam:))) ben sloganları seviyorum yaa kulağa hoş geliyor bu mesela:))) kızarsında sen şimdi ama kızma kızma:)))

Delfina ; dedi ki...

"Kaynaştırma" ne yazık ki her okulda farklı şekilde uygulanıyor.Oğlumun başına gelen uygulamayı anlatarak kendimi acındırmak istemiyorum ama şunu ısrarla söyleyebilirim ki, "kaynaştırma" normal okullarda kesinlikle uygulanmaması gerekir.Çocuk zaten kendi engel grubuna değil de normal bir okula gidiyorsa,diğer öğrencilerle kendisini eşit hissetmelidir...