23 Aralık 2013 Pazartesi

Adakahvesi için ...

Sevgili Adakahvesi önce yoruma cevap olarak başladım ama uzun olunca yazıya dönüştürdüm. Benim fikrimdir. Adakahvesi diye hitap ediyorum . Çünkü blogunu bilmiyorum. Ancak bana göre oldukça ağır bir suçlamada bulunmuşsun . Ve ben bunu kabul edemem. Çünkü kopyalamaya karşı olan biriyim ve olmasam bunu kendi blogumda da engellemeye çalışmazdım.
 
Benim için bazı değerler çok önemlidir . Kaldı ki bunun en başında insan emeği gelir. İstersen beni biraz tanımaya çalış. Bende emek veren birisiyim bu nedenle saygısızlık etmek aklımın ucundan dahi geçmez. Bunu çok iyi anlarım. 
 
Bana blog adresini verirsen eminim yanlış anlaşılma olduğunu farkedeceğiz. Asla bir başkasına ait fikri görüp üzerime almam , alamam. Bana ışık tutsa bile bunu mutlaka ama mutlaka "şurada gördüm , burada gördüm" diye paylaşırım. Bu konuda çekinecek , utanacak , küçük düşecek hiçbir şeyim yok. Yıllardır blog dünyasındayım. Böyle bir şeyi yapmadım yapamam da...Ve ilk kez böyle bir yorum aldığım için çok üzüldüm , yazmak istedim.
 
Bloglarda görülen , beğenilen , paylaşılan bir şarkı sözü olabilir , bir tarif olabilir ama nereden almışsam aynen adresi paylaşmışımdır ya da yönlendirmişimdir. Alıntıdır demişimdir. Şimdi çok rica ediyorum bu yanlış anlaşılmayı ortadan kaldıralım. Ben onaylamadığım bir davranışı yapamam. Suçlamada bulunmadan önce anlamak sorgulamak lazım diye düşünüyorum. Onaylamadığım için , yazıyla bilgilendirme yapmak istedim.
 
Hangi fikri kopyalamışım gerçekten çok merak ettim. Aklıma ilk şey , acaba bu oyun mu oldu? Eğer bu kelime oyunundan bahsediyorsan, bana ilham veren , oyunlar oynamayı seven bir arkadaşım olmuştur. Senin fikrin nedir bilmiyorum , paylaşımın nedir bilmiyorum ama çok şükür kendi fikirlerimi doyasıya paylaştığım bir yerde bulunuyorsun. Kopyalasaydım bu ben olmazdım. Başkasına ait fikirlerle bir yere varılamaz. El işleri , yemek tarifleri yaptığını söylemişsin . Ne güzel , tebrik ediyorum . Çünkü benim böyle bir becerim yok , böyle bir paylaşımım da yok , rahat olabilirsin...Yapmadığım birşeyi ben yaptım diye ortaya çıkmam... 
 
Hem biliyor musun? Bu blogun bana ve okuyucularıma göre en özel yanı , içten olması , olduğum gibi ben oluşumdur. Kopyayla ben olamam. Sen olacaksam da neden yazayım? Herhangi bir fikrin hoşuma gitse bunu paylaşmaktan asla utanmam. Olması gereken yere , sana yönlendiririm. Okuduğun ve anlayış gösterdiğin için teşekkür ederim...
 
Saygılar...
 
Not: Sadece Google görsellerden aldığım resimleri nereden aldığımı bilmeden alabiliyorum. Bu sorun olacaksa görsele resim koymayalım , Dünya 'da görmesin...
 
 

4 yorum:

adakahvesi.blogspot.com dedi ki...

sizin aldığınız yorum başka bir bloğa göndermek istediğim yorumdu büyük bir karışıklık ve terslik olmuş lütfen alınmayın özrümü kabul edin hem bizler kendimizi ve emek verenin kıymetini bilen insanlarız öyle değilmi bloğunuzda gezerken aklınıza gelen iki kelime nedir diye sorduğunuzu gördüm evlat ve hasret dedim çünki kızım üniversiteyi yurtdışında okuyor ve iki aydır gözünün bebeğini göremedim öyle doluydumki hasretle sanırım elim ayağıma karışmış üstelik sadece kendimi oyalamak için yaptığım belki beğenen olur banada vakit geçirecek bir fırsat olur diye sipariş alabilirim dediğim keçeişlerimin kopyalanıp sizin için tasarladım diye yayınlanması çileden çıkardı beni tekrar özür dilerim.

ADALI dedi ki...

bloğunuzu gezerken keçeişlerimin kopyalandığını farkedip yazdığım yorumun size gönderdiğimi farkettim tamamen yanlış adres lütfen alınmayın bennsizin aklınıza ilk gelen iki kelime nedir sorunuza cevap vermiştim aklımda yurtdışında üniversite okuyan kızım burnumda kokusu varken karşılaştığım soruya evlat ve hasret demiştim ben sizin karşınızdaki insanı incitmeyecek biri olduğunuza inanıyorum evde can sıkıntımı gidermek için yaptığım keçelerimi belki birazdaha oyalanırım diye fotoğraflayıp sipariş alabilirim diye yayınladım ama sizin için tasarladım diye başka birinin bloğunda yayınlandığını görünce kendimi aptal gibi hissettim ama yanlış adrese göndermemde gene benim aptallığım lütfen özrümü kabul edin.blog adresim adakahvesi.blogspot.com

özii dedi ki...

Tabiki özrünüzü kabul ediyorum. Bizler anlayışlı insanlarız. Sadece bir an şok oldum.

Öncelikle Allah kavuştursun diyorum. Hasret zordur tahmin ederim...Umarım bir an önce kavuşursunuz.

Sizde kusura bakmayın . Bende aynı gün biraz sıkıntılıydım Böyle bir yorumu görünce çok ama çok üzüldüm. İnsan yapmadığı bir şey için suçlanmak istemez. Ayrıca küçük bir öneri , blogunuzu kopyalamaya karşı korumaya alın derim. Emek hırsızlığı çok çirkin.

Size bol siparişli yeni bir yıl dilerim. Sevgilerimle...
Teşekkür ederim

özii dedi ki...

esft. aptallık demeyelim insan bazen çok dalgın olabiliyor. İnsanız gayet doğal...