13 Aralık 2013 Cuma

Kıtır kıtır...

Uzunca bir zamandır küflenen ekmekleri atmak zorunda kalıp çok üzülüyordum. Ya gereğinden fazla ekmek almamam ya da bunları değerlendirmenin bir yoluna bakmam gerekiyordu. Aslında bizde çok yaşanan bir durum değildi ama herşey tost makinemin bozulmasıyla başladı diyebilirim.
 
Oda sıcaklığında ekmeği korumak zaten imkansız. 2-3 gün dayanıyor en çok sonra küfleniyor.Ama buzdolabında birkaç gün daha dayanabiliyor. Hafta içi kahvaltı yapma imkanımız olmadığından ve haftasonu da taze ekmek tercih edildiğinden böyle böyle 2-3 poşet ekmek birikmiş. Önceden onları tost makinesinde ısıtarak ya da tost yaparak  değerlendiriyordum, sorun olmuyordu.  
 
Bu şekilde birkaç poşet ekmeği atmak zorunda kalınca buna bir çare  bulmam gerektiğini düşündüm.Öncelikle tost makinesi almak için gezindim  ama 10-15 yıllık makinemin yerini tutacak bir makine bulamadım. Çok şık ve kullanışlı tost makineleri olsa da istediğim gibi bulamadım. Altı üstü tost makinesi diyeceksiniz ama baktıklarım içime sinmedi. Hatta tekrar tamir yolunu düşünmeye  bile başladım.

Bu arada ekmekler için aklıma başka bir fikir geldi. Çoğunlukla dilimlenmiş Tam Buğday Ekmeği alırım. Dilimleri enine boyuna ince ince kesip , küp şeklinde ufaltıp , fırın tepsisinin içine koydum. Ayrı bir kapta biraz zeytinyağı , sarımsak , kekik , kırmızı pul biberi karıştırıp ekmeklerin üzerine gezdirdim ve 180C 'lik fırına attım. Ara sıra alt üst ederek kızarıncaya kadar tuttum. Beğenmediğiniz o bayatlamış ekmekler harika bir görünüme ve lezzete dönüştü.

Minik minik ekmek kıtırlarını ister çorbanın içine at ye , ister oturup çerez gibi ye...Her türlü ye yani...

 

8 yorum:

SMİLENA dedi ki...

Supersin iyi bir tost makinasi bulursan bana da haber ver bende dilefigim gibi bulamadım

özii dedi ki...

Tamamdır canım . Ama sen nasıl bir şey arıyorsun? Ben içinde waffle kalıbı da olsun istiyorum...

Handan dedi ki...

Ne güzel bir fikir Öziicim. Ben benimkileri buzluğa atarım hep, köfte yaparken falan kullanmak için. Ama o da bir müddet sonra çok doluluk yapıyor:-)

Adsız dedi ki...

ben bayat ekmekleri ufak ufak parçalayıp robotta az süt az sıvı yağ ve bir yumurta ile çeviriyorum teflon tavada üzerine minicik ketçap bir tutam kekik kaşar rendesi sucuk ve daha neli seviyorsanız ağzı kapaklı kısık ateşte yavaş pişiriyorum sıcacık muhteşem pizza hazır arkadaşlarım tarifini istiyor bende bayat ekmekleri bir güzel değerlendirmiş oluyorum tavsiye ederim...MEFER

özii dedi ki...

** Handancım ben buzluktn çıkan ekmeği sevmiyorum çok denedim kötü bir koku kalıyor geriye bu da sadece ekmekte oluyor...

özii dedi ki...

** MEFER teşekkür ederim denemeye değer bir tarif gibi geldi. İLk fırsatta deneyeceğim...

Teşekkür ederim sevgiler...

maviada dedi ki...

Yeminle benim aklıma gelmişti!

özii dedi ki...

dene şekerimm güzel oluyor :)