29 Aralık 2013 Pazar

GO kurabiyelerimiz...

Haftada bir gün bir anaokuluna derse gidiyorum. Miniklerim  çok tatlılar ama bir o kadar da yorucu olduklarını itiraf edebilirim...
 
Yeni yıl için miniklerime küçük bir hediye hazırlamak istedim.  Önce keçeden birşeyler yapmakla başladım ama işin göründüğü kadar kolay olmadığını anladım. Zaten çok geç karar vermiştim ve doğal olarak yetiştiremedim. Birde mükemmelliyetçi yanım ağır basınca , yaptığımı beğenmedim. Bende strese girmekten vazgeçip , onların go taşlarını yeme  isteğini gerçekleştirmek istedim.
 
Şeker hamurundan GO taşları kurabiyeleri yapacaktık. Ama benim bu konuda da hiçbir tecrübem olmadığından aşk güneşimden yardım istedim. Sağolsun o da beni kırmadı ve sabah erkenden bana geldi. Önce birlikte kahvaltı ettik sonra o hamur işine girişti , bende onu izledim. Hamur biraz sıkıntı yarattı ama üstesinden geldi. Tereyağının içerdiği su oranına göre hamurun kıvamı değişiyor ve hamurun çatlamaması gerekiyordu. Gerçi biz olayı tereyağına bağladık ama başka etken olduğunu bilen varsa ve görüşlerini paylaşırsa sevinirim.
 
Kurabiyeler gayet güzel piştikten sonra sıra şeker hamuruyla kaplamaya gelmişti. Meğer , o şeker hamuru ne güzel bir şeymiş. Herşeyden  önce , harika bir kokusu var ve yumuşacık. İnsanın sürekli hamurla oynayası geliyor , çok keyifli. Aslında şeker hamuruyla hazırlanacak çok özel birşey yoktu. Sadece kurabiyenin kalıbıyla siyah ve beyaz yuvarlaklar kesilip , bal ile kurabiyeye yapıştırmak gerekiyordu. Bu işide ben yaptım ve çok sevdim. İlk fırsatta tekrar deneyeceğim.

Go kurabiyeleri mi ? Harika oldular. Minikler bunlara bayılacak :)  

5 yorum:

Handan dedi ki...

Ne şeker olmuşlar, ellerinize sağlık:-)

özii dedi ki...

Teşekkürler canım. Ama işin kötü yanı ev mis gibi kurabiye kokarken biz sadece yarım yarım tadına bakabildik. Bir dahakine kendimize...

Handan dedi ki...

Cumartesi sabahı ben de Aynur'un öğrencileri için kek yapmıştım , aynı şey benim de başıma geldi:-)

Handan dedi ki...

Mutlu yıllar Öziicim :)

özii dedi ki...

Sanada Handan'cım. Öpücükler .. .