10 Aralık 2013 Salı

Olay çıkartmayın lütfen !!!

Çok rica ediyorum bu yazıyı okuyan her arkadaş , bu konuda fikirlerini paylaşırlarsa çok sevinirim... Çok sesli yorumlara ihtiyacım var. Kafama takıldı ve herkesin bu konuya nasıl baktığını bilmek istiyorum. Konumuz , kızlı erkekli bir konu aslında...
 
Evli ya da bekar farketmez ama eğer evliysen , ister kadın ol , ister erkek , karşı cinsten bir arkadaşının olması doğru karşılanmıyor. Ya da olsa bile eşin mutlaka tanımalı , bilmeli , onun gözetiminde görüşmeli , haberi yokken konuşmamalısın bile . Bu böyle mi olmalı , böyle bir şey var mı gerçekten yoksa ben mi çok modern düşünüyorum. 
 
Elbette ailece görüştüğümüz arkadaşlarımız olduğu gibi , kendimize ait çevremizde de birbirimizin tanımadığı pek çok arkadaşımız var. Herkesi eşimizle tanıştıramayız ki , kaldı ki kendi iş veya sosyal ortamımıza sokup "bu budur" da diyemeyiz. Gerekliyse ortak paylaşımlardan yola çıkarak tanıştırılır  , eşlerde anlaşırsa ailecek görüşülebilir ama dedim ya herkesi tanıtmamız mümkün değil...
 
Eee bu durumda benim hiç erkek arkadaşım olamaz mı ? Ya da eşinizin kadın arkadaşı olamaz mı ? Olunca hemen yanlış mı anlaşılması gerekiyor ? Telefonla görüşemez miyiz ?  Mesaj yazamaz mıyız ? Bir yerlerde oturup muhabbet edemez miyiz ? Hemen kıskançlık zillerinin çalması mı gerekiyor ? Hemen tepki mi vermeliyiz ? Anlamadan , dinlemeden en ağır faturayı mı kesmeliyiz ? Amaaa bu durum süreklilik arz eder , iş özel bir duruma dönerse kesinlikle dikkat edilmesi gerekir. Bu zaten hal ve hareketlerden anlaşılır ama bahsettiğim şey bu değil...
 
Bilmiyorum ama ben bu konuda şanslı olduğumu hissediyorum. Eşim bana güvenir bende ona . Benim tanımadığım bir sürü arkadaşı vardır. "Ne yazmış , ne demiş "demem bile. O da bana demez. Bu konuda " yazamazsın , görüşemezsin " de demedim.Bu da fazla "modernlik" diyebilirsiniz ama bu bence sadece ve sadece güven meselesi...
 
Sırf bu yüzden , eşi olay çıkartacak diye bazı erkek arkadaşlarımın hatırını sorup , arayamıyorum bile. Bu nasıl bir şeydir , yazık valla...Kocanızın hiç kadın arkadaşı olmayacak mı? Ya da sizin erkek arkadaşınız ? Bakın arkadaş diyorum lütfen farklı anlaşılmasın !!! Tabiki , sınırıda bilmek lazım farkındayım. Hem biliyor musunuz karşı cinsle kurulan arkadaşlıklar ve paylaşımlar , farklı konulara farklı bakış açısı getiriyor. Hatta bazen eşimizi daha iyi anlamamıza bile neden olabiliyor.
 
Kısacası diyorum ki , yok yere olay çıkartmayın lütfen , önce dinleyin , öğrenin. Ben bu konuda kısıtlamayı uygun görmüyorum . Peki ya siz ne düşünüyorsunuz  ? Adsız yorumda bırakablirsiniz sadece düşüncenizi paylaşın istiyorum...

 

14 yorum:

özii dedi ki...

Lütfen paylaşın...Okuyup geçmeyin vardır bir fikriniz ses verin ...

absalom dedi ki...

efenm fkrlerm paylaşayım:))

br kadına göre onun her erkek arkadaşı candır cğerdir kankdir...
amma erkeğn her kadın arkadaşı kötü kadındır:))

istsnalar kadey bozmaz sz gb ama kural budur.
kuralları ben koymadım:))

kend fkrm ise şudur,
kadınımın arkadaşları tabiki olablr...
hangi devirdeyiz.
ama erkek kanksı kankişi panpişi olamaz...
o ne be öle hahahaa.
kankş nedr allsen öziiiii

yerim valla ben o kankişi panpişi:))

heytttttt
coştum yne bak:))

özii dedi ki...

absalom yaaa bi ciddi ol :))

bu işin kuralı mı varr yani? Varsa sen koymadın , ben koymadım bunu kim koyuyor ? Beynimiz mi?
Bana ters işte...

absalom dedi ki...

efenim ciddiyim alla alla...
ciddi bişey yazıyorum bilinçaltın otomatik olarak ciddi olmadığıma karar veriyo ben napiyim:))

herkesin kuralı kendine efenim...

lakin kuralları her zaman kadınlar koyar malum:))

özii dedi ki...

tamam tamam ben fazla ciddiyim ondan herhalde...
ben bi bakıma giriyim bariii...

absalom dedi ki...

ne bakımı:))

şimdi halk merak eder ben etmiyorum...

özii dedi ki...

ahaha eminimmm...
40 bin bakımı dicem olmayacak :))

arıza yaptım errorr...

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

Her iki tarafın sosyal çalışma ortamı içinde arkadaşları olabilir elbet.Ancak benim için toplum yargıları önemli olduğu ve yanlış anlaşılmalara meydan vermemek için, başbaşa bir yere gitmem mesela...

özii dedi ki...

Başbaşa yemeğe gitmek değil elbet. O yanlış yanlış anlaşılmaya müsait bir durum yaratır zaten. Düşünsene biz filancayla yemeğe çıktık :)) tabi tabi afiyet olsun :)))

özii dedi ki...

Yer, yemek aynı zaten. Sabah sabah bu kadar okumuşum :)))

Kara Kalem dedi ki...

Başbaşa yemeğede gidilir, sinemayada, tiyatroyada, o Bülent Arınç gibi bakıp bakmadığınızla alakalı bir durumdur bence. toplum yargılarını koyanlarda sorunludur bence. İnsanın birbirinden uzaklaşıp, tabulara mahkum toplumlar yaratan baskıcı psikolojilerin sana bu yazdırdıkları ve hele hele hep deriz ya bu çağdamı hala pes yani. Evet bu çağda ve bundan sonraki çağda başbaşa biryere gidip mesela sinemeya gidip sinemedan konuşulmayacaksa, tiyatroya gidip tiyatrodan konuşulmayacaksa, ya arkadaş yemeğe gidip yemek yenmek için bir dost gözün gördüklerinden, yorumlarından keyif alınmayacaksa, bırakalım birileri sizin tangalarınızı bahane edip usturup çizsin, bizimde kulak memelerimize taktığımız mini halkalara karikatür çizsin.

Ahlak bu ülkede santimetre hesabına dönüştürüldüğünden berli, kim ne kadar medeniyim yada medeniyiz diye yazıda yazsa aslında altında ezikliğinin ve baskı altındaki manüplasyonunun acısını çekiyordur. Ben sohbetinden keyif aldığım sanat sever bir kadın arkadaşımla sabahlara kadar doyumsuz bir konuşmanın, anlaşmanın, samimi dostluğun o ince ve pelur güzelliğini yaşayabileceğime inanıyorum. Bizim aklımız fikrimiz devletin bakanlarının alt tabana yansıyan sözlerindeki gibi oramızda buramızda değil. Bizim işimiz birlikte olabilmemizin ortak paylaşımlarından keyif alabilmekte.

Siz yeterki yüreğinizle yaşayın. Ve korkmayın. Ahlak sizin erdeminizin ışığıdır, okuldaki ders kitabınız değil.

özii dedi ki...

"Birlikte olabilmemizin ortak paylaşımlarından keyif alabilmekte. " bencede bu çok önemli. ..

Ancak gelemeyen yorumlardan anlıyorum ki ben fazla modern düşünüyorum. Demişsin zaten bakış açısı çok onemli. Arkadaş dedim farklı yorumlaniyor sanırım. Her arkadaş tehlikeli mi arkadaşım :)))

Handan dedi ki...

Benim aklıma kötü birşey gelmez. Geliyorsa zaten o ilişkide bir sorun var demektir diye düşünüyorum Öziicim. Ama daha evlenmeden , bir erkek arkadaş edindiğinde bile geri kalan tüm çevresinden kopan bir sürü insan tanıdığımdan , bizim gibi düşünenler azınlıkta kalıyor olabilir.

özii dedi ki...

Evet Handan'cım bizim gibi düşünen az gerçekten...

Mesela ailecek görüştüğümüz çok yakın bir arkadaşımla , bu konu bir keresinde epeyce konuşulmuştu.

Eşim , ben ve bayan arkadaşımın eşi üçümüzde dışarıya çıkıp kahve içmenin ya da beraber birşeyler paylaşmanın sakıncası olmadığını savunsakta , kız ısrarla bana ters ben bozulurum diyip durdu.

Ama bu demek değil ki eşin gelmesin biz başbaşa gidelim , aman duymasın asla değill...

Tesadüfen karşılasmışsın, oturup bir kahve içip , muhabbet etmişsin. bunu da yapamayacaksak ölelim..

Git arkadaşım aman git birlikte görülmeyelim eşini de al gel deriz artık :)) Daha neler...