15 Kasım 2008 Cumartesi

Va daa...

Ne güzeldi , eskiden kredi kartı filan yoktu . Gerekli olanlar abartıya kaçılmadan , önem sırasına göre önceliği alırdı. Zaten kartların faizleri çok yüksek olduğundan , kullanımı da çok yaygın değildi . "Aman şimdi boşu boşuna faiz işletmeyelim " diye gerekmedikçe kimse kullanmıyordu. Zamanla kart kullanımını yaygınlaştırmak için, alışverişi o kadar cazip hale getirdiler ki , kapılmamak mümkün değil. Bu , karta vadesiz şu kadar taksit, şu karta alışverişin 3-4 katı ekstra para puan , o , karta taksit erteleme derken ... Şimdi de kart kullanmanın dayanılmaz özgürlüğüne aldanarak küçük küçük taksitlendirmelerin , büyük büyük darbeler olduğunu farkediyorum.

Bu konuda sınırımı her zaman bildim , bilinçli bir tüketici oldum diyebilirim. Ama yine de kısa süreli bilinç kaybının açtığı sıkıntılar pek küçük görünmüyor. Son birkaç aydır farklı yerlere tepiştirdiğim kredi kartı ekstrelerini bir araya getirince küçücük bir dağcık oluşturdu. Acilen aile içi bütçe görüşmesi yapılıp , yeni kararlar alındı. Ayağını yorganına göre uzatmalı sözü hatırlatıldı , gülündü . Ve ben deeee bugün gidip , daha büyük bir yorgan almaya karar verdim. Va daaaaa....

9 yorum:

SMİLENA dedi ki...

herkeste aynı dertten var ama gel gör ki ayaklarımız hep yorganın dışanda....

Unknown dedi ki...

elli kere krediler cekildi borclar kapandi nasil bir berekettir hayret yeniden ayni seviyede hala aynı ve şimdilerde kocamla kalan tek kredi kartımın da iptali konusunda köşe kapmaca oynuyoruz o benim ya istemiyorum iptal ettirmek valla harcamayacağım söz bu sefer söz biliyorum hep aynı söz ama bilincindeyim durumun :)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ben kredi kartı kullanmıyorum hiç. Sevmiyorum. Avantajları için kaç kez kullanmaya almaya niyetlendim ama çevremde madurları görünce vazgeçtim. Kendimi bilen bir insanım herzaman. Taksitle alışverişi pek sevmiyorum sanırım. Aman deyim daha büyük yorgan alayım derken dikkat et:)
Sevgiyle kal.

Katre dedi ki...

valla süper yaa. bende eşimden istiyorum bir ek kart ama bir türlü edinemedim. gerçi eşimin kartı şifresini değiştirmediği sürece bende ama olsun:)))

özii dedi ki...

Kartla cırtt diye geçirip ödemek çok zevkli ama ay başında amanınnnn bu kadar olmuş muuu ?? demesekk çok güzel olcak.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

ben hiçbir zaman bu kart işine girmedim..söylediğimde inanamadılar..acaba kaç kişi kaldık?

Adsız dedi ki...

İnan bende bilinçliyimdir hatta kartlarımı bile iptal ettim naktin varsa al mantığındayım canım.

Ebruli dedi ki...

Yazinin sonunda; "Ben de daha buyuk bir yorgan almaya karar verdim" demissin ya, bayildim bu cumleye. Benim de daha buyuk bir yorgan alma zamanim geldi sanirim...

özii dedi ki...

Valla bizi ancak battal üstü (n kare) filan paklar... YOksa strese giriyor insan .